Moderator: Redaktörer
Magnuz skrev:I-or skrev:
Samtliga låtar får mig alltid att skämmas över att vara en vit medelålders man, d.v.s. en master, som är skyldig till världens alla orättvisor och därmed är dömd att för evigt bära arvssyndens ok. Förbjud dem allihop!
Kopplingen till arvsynden är faktiskt intressant rent idéhistoriskt. Undra om den här typen av idéer har lättare att dyka upp i samhällen med en tradition av arvsyndsföreställningar?
music4ever skrev:Det är skrämmande att folk stödjer dessa vansinnigheter. Räcker inte 100 miljoner mördade att inse social ingenjörskap från dårar aldrig är vägen fram? Samma dårar som anser hane/hone är farligt för samhället är i stor del samma personer som stödjer diktatorer. Det är inget naturligt alls med dessa namnbyten och de ska behandlas som dumheter.
petersteindl skrev:
Fast, arvsynden är något helt annat. Det kan dock inte diskuteras på forumet.
Magnuz skrev:petersteindl skrev:
Fast, arvsynden är något helt annat. Det kan dock inte diskuteras på forumet.
Likheter finns nog ändå kan jag tycka fast inte specifikt med det som ursprungligen diskuterades i trådämnet förstås utan snarare med tanken att man ärver en skuld. Jag råkade nog sväva iväg lite… Ur ett filosofiskt perspektiv borde det väl vara ok att diskutera?
Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?
WhereNextColumbus skrev:Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?
Du, jag skulle inte lägga någon energi på att strida för att byta ut hona/hane. Personligen tycker den typen av kamp är väldigt sekundär. Samtidigt är har jag inte mindre förståelse för att det handlar om ett större projekt än just dessa ord som förmodligen går att spåra till poststrukturalismen. Poängen är alltså inte att hindra någon från att yttra sina ståndpunkter utan att försöka förhindra att man också präntar in sådant man inte avsett säga.
Jag ger mig inte in i detta som någon stark förespråkare för att hålla på att byta ut massa ord, jag tycker bara det är extremt trött med alla kränkta gubbar.
WhereNextColumbus skrev:Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?
Du, jag skulle inte lägga någon energi på att strida för att byta ut hona/hane. Personligen tycker den typen av kamp är väldigt sekundär. Samtidigt är har jag inte mindre förståelse för att det handlar om ett större projekt än just dessa ord som förmodligen går att spåra till poststrukturalismen. Poängen är alltså inte att hindra någon från att yttra sina ståndpunkter utan att försöka förhindra att man också präntar in sådant man inte avsett säga.
Jag ger mig inte in i detta som någon stark förespråkare för att hålla på att byta ut massa ord, jag tycker bara det är extremt trött med alla kränkta gubbar.
I-or skrev:[…] får mig alltid att skämmas över att vara en vit medelålders man, d.v.s. en master, som är skyldig till världens alla orättvisor och därmed är dömd att för evigt bära arvssyndens ok.
Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.
Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.
paa skrev:Har dom plus i jordade kontakter i USA?
petersteindl skrev:Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.
I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.
Harryup skrev:petersteindl skrev:Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.
I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.
Jo, det går faktiskt ibland. Finns 2 varianter en med raka stift och en med ett stift som är bredare.
Sen är det inte många länder förutom skandinavien och Tyskland som man faktiskt kan vända på kontakten.
paa skrev:Harryup skrev:petersteindl skrev:
Jo, det går faktiskt ibland. Finns 2 varianter en med raka stift och en med ett stift som är bredare.
Sen är det inte många länder förutom skandinavien och Tyskland som man faktiskt kan vända på kontakten.
Den vanliga jordade Shuko stickproppen, som har ett hål kopplat till ena jordblecket, passar även i alternativa vägguttag med ett stift som sticker ut och passar i det hålet. Då kan man inte vända den kontakten. Tror att det används på det sättet i t.ex Danmark.
I-or skrev:Så man kan alltså konstatera att ni "masters" satte era halvkorkade "slaves" i arbete och övergick till inmundigande av Øl?![]()
Verkmästare kan för övrigt knappast heller vara godkänt Newspeak.
E skrev:Jag saknar nästan dina långa tankstreck.(Bäst är förstås … – tada! Vanliga,
svenska tankstreck!)
Mvh E*
E skrev:Halv fyrkant. Snyggt!
Ber om ursäkt om fyrkant i onödan för tankarna till sex. Om inte annat så har det
gjort det nu.(Det är förvisso inte särskilt heteronormativt iallafall – det får ni
Faktiskt.io ge mig! Fan, halv fyrkant blir ju två …, nåja.)
- bindestreck (¼ fyrkant)
– tankstreck / en dash (½ fyrkant)
— engelskt tankstreck / em dash (hel fyrkant)
Kåppy-pejsta, leverpastejsta!.
Mvh E*
E skrev:.Fast gamla grafiker är väl inte så förtjusta i onödigt långa citat?![]()
.Jomenvisst lärde man sig litet s k 'layout' i plugget. Valde nån kurs där vi använde
.just PageMaker om jag minns rätt. Hemma, där jag förstås lärde mig mest, körde
.jag med MS Publisher (Office Small Business Edition?). ÅnTåppick: Ber om ursäkt
.för alla fula ord.![]()
.Mvh E*
.PS. Här har jag använt ett något större radavstånd. Jag kan tycka att man borde
.ha det radavstånd som blir där man infogar piktogram (s k 'smiley'), på alla andra
.rader också!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 34 gäster