hifikg skrev:
Edit: Säljs de även kompletta?
OA61 säljs kompletta på HiFi Kit, men har inte sett några kompletta OA62
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:
lennartj skrev:Är det fortfarande ingen som vågat skruva loss ett baselement, fotografera av och lyfta ur dämpfilten, ta upp Rockwoolblocket som ligger därunder och fotografera av filtret och sätta tillbaka .
Det borde gå på en kvart om Murphy håller sig borta.
RogerGustavsson skrev:lennartj skrev:Är det fortfarande ingen som vågat skruva loss ett baselement, fotografera av och lyfta ur dämpfilten, ta upp Rockwoolblocket som ligger därunder och fotografera av filtret och sätta tillbaka .
Det borde gå på en kvart om Murphy håller sig borta.
Möjligen får man se till att den tätning som gjorde på fabrik återställs. Om inte, kan det bli läckage runt baselementet.
Många "nybörjare" på Carlsson föredrar OA51 för att den hamnar mer i öronhöjd. Så när de ser att högisarna står långt ner på golvet måste väl ljudet komma därifrån också?
anoden skrev:Ett för alla välbekant fenomen är att det är svårt att inte läsa texten på en svensk film som är textad.
Samma fenomen kanske gäller de som avgör hur en förstärkare låter genom att titta på specifikationerna, de lyssnar med ögonen i stället för med öronen.
hifikg skrev:FBK skrev:Jaha. de ska stå på golvet.... Hmm om jag blir Carlsson ägare så kommer jag nog labba lite och testa ändå.. Undrar vad som skiljer OA52 och OA51 på vinkeln... det är väl något som skiljer och därför SKA de stå på golvet kanskeFör när jag lyssnat på OA52N och OA51N jämte varandra så föredrar jag OA51N.. och de har likadana grejer i sig. Något händer med ljudet när det kommer upp så att säga..
Ska försöka få hifikg att ha någon lampa tänd nästa gång jag lyssnar på hans OA52.2 för lyssna i mörker är annorlunda för hjärnan...
Precis så. Många "nybörjare" på Carlsson föredrar OA51 för att den hamnar mer i öronhöjd. Så när de ser att högisarna står långt ner på golvet måste väl ljudet komma därifrån också? Men inte ens rutinerade lyssnare som hälsat på mig har anat argan list när de trott att det var högresta Apogee som stod för ljudet. Å andra sidan är OA51 ett lysande val av högtalare, de spelar väldigt bra de också, så kör på det om det passar i hemmet. För min del var det skönt med stabila golvare när dottern var liten o använde högtalarna som pallar o katten hade sin vila på dem, dock inte den sista. Ingen katt begravd här inte, de låter faktiskt så bra som de gör.
Blir väldigt nyfiken på kitet. Hade jag haft original 52 hade jag köpt direkt. Med .2 rycker det lite mindre. Kommer hålla ögonen öppna framöver o se om det dyker upp ett par lådor med dåliga element eller så.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster