Moderator: Redaktörer
paa skrev:SR8015 är uppbyggd på ett helt annorlunda sätt än de billigare modellerna. Slutstegen är t.ex separerade på var sitt kretskort och den har en jättestor toroidtrafo.
Nattlorden skrev:Lite lösa tankar.... om kravspec:en stannar där, så kanske det är värt att hålla ögonen på begagnatmarknaden - där borde komma ut maskiner som klarar det. Vill man framtidssäkra mer och tänka sig kunna köra Atmos/Auro/DTS-X (heter den väl?)
Personligen har jag blivit lite nyfiken på det som kommer nytt från Yamaha nu, hoppas fler följer efter.
Stranne skrev:
Det finns en 8390 för 12k. Är det typ samma? 838 hittar jag inte på Prisjakt. 8390 verkar vara lanserad 2019.
Jag kollar in den!
Stranne skrev:
Det finns en 8390 för 12k. Är det typ samma? 838 hittar jag inte på Prisjakt. 8390 verkar vara lanserad 2019.
Jag kollar in den!
Halbermensch skrev:Kanske kan vara bra köp?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.15031/
Nattlorden skrev:Ja, bryr man sig inte om Auro3D är det nog ett utmärkt val.
Stranne skrev:Nattlorden skrev:Ja, bryr man sig inte om Auro3D är det nog ett utmärkt val.
Det verkar så!
Auro3D - tarvar det 11.1? Jag har inte hängt med på länge när det gäller de nya formaten...
Går det ens att få ut 11.1 ur en Apple-TV? Det är min främsta källa när det gäller film/serier. Använder ni cineaster fortsatt Bluray eller vad är det som gäller om man vill ha tillräckligt bra källa?
TV-spel har vi inget. Än.
Nattlorden skrev:Ja, bryr man sig inte om Auro3D är det nog ett utmärkt val.
Adhoc skrev:Som Nattlorden skrev: Ja och nej. Den uppställning som tar minsta antal höjdhögtalare i anspråk av Auro-3D är 9.1 med 2 st direkt ovanför fronthögtalarna och 2 st ovanför sidosurrounderna. Den "minsta" recievern som kodar av Auro-3D som jag känner till är dock Denons X4700H (11.1) eller motsvarande Marantz. Det är några tusingar billigare att importera från Dûskland än att köpa X4700H från Hifiklubben.
Engelskspråkig länk på högtalarinstallationer: https://www.grobi.tv/media/pdf/dc/37/67 ... ublish.pdf där det även nämns för stunden olika receivers (Yamaha tillkommer från i höst någon gång)
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Ja, bryr man sig inte om Auro3D är det nog ett utmärkt val.
Jag gör inte det. Men, borde jag? Jag kan inte hitta någon lista över kommande Auro3d-filmer. Hittar bara gamla listor som är väldigt korta...
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Ja, bryr man sig inte om Auro3D är det nog ett utmärkt val.
Jag gör inte det. Men, borde jag? Jag kan inte hitta någon lista över kommande Auro3d-filmer. Hittar bara gamla listor som är väldigt korta...
Inte bara utbudet att tänka på... uppmixern är intressant också... men med fler som har avkodaren så kan det kanske lockas fram fler filmsläpp. Det är ju inte att ljudspåren inte finns - det har gjorts väsentligt många fler för biograf, de är bara inte utgivna på skiva....
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:
Inte bara utbudet att tänka på... uppmixern är intressant också... men med fler som har avkodaren så kan det kanske lockas fram fler filmsläpp. Det är ju inte att ljudspåren inte finns - det har gjorts väsentligt många fler för biograf, de är bara inte utgivna på skiva....
Ah gotcha. Marantz erbjuder Auro3D, men, bara som betald uppgradering. Hade vari tkul att prova, men, inte för 200USD...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster