Moderator: Redaktörer
nuffe skrev:Den hädangångna Danska tidningen Hige fidelty, gav ut en bland CD till sina prenumeranter.
Finns mer info här,
https://www.discogs.com/Various-High-Fi ... se/1872595
Henrik
sportbilsentusiasten skrev:Svinbra musik och bra inspelat dessutom.
Har alla skivorna. Längst ned i förrådet tyvärr, bakom 12års bråte. Får leta fram dom då man går i pension eller nåt...
Morello skrev:Inspelningskvaliteten varierar från undermålig, via medioker till hygglig.
RogerGustavsson skrev:Något jag reagerat på när jag lyssnat på High Fidelity's album, är en del nivåsprång mellan spåren som kan vara störande.
RogerGustavsson skrev:Morello skrev:Inspelningskvaliteten varierar från undermålig, via medioker till hygglig.
Ja, det är rätt varierande men det finns en del gobitar inte minst musikaliskt. Många liknande album har bra teknisk kvalitet men är dötråkiga att lyssna på. Något jag reagerat på när jag lyssnat på High Fidelity's album, är en del nivåsprång mellan spåren som kan vara störande.
MichaelG skrev:...då är det ofta komprimering som ställer till det. Och det är även orsaken till de "nivåsprång" som Roger pekar på. Nivåkomprimerad musik låter ju starkare (i genomsnitt) än dynamisk musik.RogerGustavsson skrev:Något jag reagerat på när jag lyssnat på High Fidelity's album, är en del nivåsprång mellan spåren som kan vara störande.
Bill50x skrev:Har inte skivorna kvar, sålda såvitt jag minns. Men har rippat samtliga CD och sparat i flac.
/ B
STDI skrev:Bill50x skrev:Har inte skivorna kvar, sålda såvitt jag minns. Men har rippat samtliga CD och sparat i flac.
Du minns rätt. I alla fall minns jag att jag köpte dem av dig.
sprudel skrev:Klart man har dem, och någonstans en pärm med urklippta beskrivningar från tidningen.
sprudel skrev:Vad är det för prisbild på en sådan samling?
Morello skrev:sportbilsentusiasten skrev:Svinbra musik och bra inspelat dessutom.
Har alla skivorna. Längst ned i förrådet tyvärr, bakom 12års bråte. Får leta fram dom då man går i pension eller nåt...
Inspelningskvaliteten varierar från undermålig, via medioker till hygglig.
MAV skrev:Tack för svaren, fick tag på alla 80 skivor + har nu 46 st över
Var det inte så när W.A.S.P och Iron Maiden (inget fel iofs om man gillar hårdrock) dök upp i CD:na så slutade hifi nördarna köpa skivorna
MAV skrev:Tack för svaren, fick tag på alla 80 skivor + har nu 46 st över
Var det inte så när W.A.S.P och Iron Maiden (inget fel iofs om man gillar hårdrock) dök upp i CD:na så slutade hifi nördarna köpa skivorna
sprudel skrev:Vad är det för prisbild på en sådan samling?
Användare som besöker denna kategori: Large och 49 gäster