Subutgången är LP filtrerad i förstärkaren vid 200Hz. Har kollat så det stämmer och mycket riktigt så är den -3dB ner vid 195Hz. Dumt nog kollade jag inte nivån vid t.ex 800Hz så jag vet inte hur brant det filtrerar, men gissar på 18-24dB/Okt baserat på hur det låter.
I övrigt så är det passiva filter, den ursprungliga planen var 2-3st TC9FD bredbandare per kanal och de rullar av naturligt vid ca 200Hz i lagom stor sluten låda så allt var tänkt att hamna i skön symbios på det sättet
Beställningen på bredbandarna ligger kvar hos digikey men de har inte lyckats leverera trots att jag beställde för över två månader sedan.
Det som blev plan B (och som faktiskt var plan A ett tag i början) var att slakta ett par KEF Coda 7 som är min favorit budgethögtalare, och ta mellanregister och filter från dem. Att sköta delning av mellanregister och diskant passivt var planen hela tiden, så det var inget nytt, däremot var/är det inte helt säkert att bredbandarna hade hehövt nån diskanthjälp över huvud taget.
KEF diskanterna däremot är lite speciella rent fysiskt och luriga att montera så jag skaffade ett par Dayton TD20 istället. De är så tunna så jag kunde montera dem i högtalarskyddet som är i 18mm MDF
Jag chansade på att de skulle funka skapligt med KEF-filtret, genom att okulärt bestämma mig för att de nog hade ungefär samma resonansfrekvens ...

sket sig, så behöver justera lite
Tidigt visade det sig ochså att det kinesiska undret stänger ner sig om man pressar det lite, synd för ljudet speciellt i basen är faktiskt bättre än förväntat.
Tydligen inte bara mitt exemplar som är drabbat, kanske alla? När jag i efterhand läser resensionerna på alibaba, som är övervägande positiva, hittar jag ändå en handfull som troligtvis beskriver samma problem.
https://www.youtube.com/watch?v=oFKnXBrOaUYNu går det att spela på rätt bra ändå, men det är rätt irriterande att behöva starta om en förstärkare som om den vore nån jävla buggig windowsmanick så fort man blivit lite för ivrig med volymen.
Om jag inte lyckas fixa det så det finns risk att den får respass, har precis köpt 8st beggade HYPEx UCD180 moduler ...