Moderator: Redaktörer
paa skrev:Sentec
sportbilsentusiasten skrev:Lejonklou, Naim
hifikg skrev:Jag har själv försäkrat mig om ett NAD 208, då behöver jag inte fundera på att byta (så länge det håller), men jag hade nog varit lika glad om jag haft ett Krell, Bryston, ML eller varför inte ett Morello-steg?
Bort skulle jag välja Bladelius pga dålig support, men annars är de förstås lika välljudande som alla andra.
Hotspur skrev:hifikg skrev:Jag har själv försäkrat mig om ett NAD 208, då behöver jag inte fundera på att byta (så länge det håller), men jag hade nog varit lika glad om jag haft ett Krell, Bryston, ML eller varför inte ett Morello-steg?
Bort skulle jag välja Bladelius pga dålig support, men annars är de förstås lika välljudande som alla andra.
NAD finns som alternativ.
music4ever skrev:Av de listande är Accuphase snyggast.
sprudel skrev:Conrad Johnson, men saknar inte dem i listan heller.
Strmbrg skrev:Jag tycker inte att några förstärkare är snygga. Vissa är fint utförda ner på detaljnivå. fin ytfinish, delikat utformade reglage, bra passform på de yttre delarna et cetera. Men jag har svårt att tycka att stora metall-lådor är snyggt betraktat som estetisk inredningsdetalj. Mitt förstegs "sammets-lackade" topp skulle kanske några gå i spinn av att palpera.En fascinerande väl utförd yta är det såklart.
En del gillar att betrakta visarinstrumentens nålar röra sig i de avvägt belysta instrumenthusen och annat sådant. Visst, kul de första dagarna. Jag släcker ner det som kan släckas ner.
Hotspur skrev:sprudel skrev:Conrad Johnson, men saknar inte dem i listan heller.
Lika lite som man saknar Burmester;)
Belker skrev:Strmbrg skrev:Jag tycker inte att några förstärkare är snygga. Vissa är fint utförda ner på detaljnivå. fin ytfinish, delikat utformade reglage, bra passform på de yttre delarna et cetera. Men jag har svårt att tycka att stora metall-lådor är snyggt betraktat som estetisk inredningsdetalj. Mitt förstegs "sammets-lackade" topp skulle kanske några gå i spinn av att palpera.En fascinerande väl utförd yta är det såklart.
En del gillar att betrakta visarinstrumentens nålar röra sig i de avvägt belysta instrumenthusen och annat sådant. Visst, kul de första dagarna. Jag släcker ner det som kan släckas ner.
Håller med. Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
Belker skrev:Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
sprudel skrev:Belker skrev:Strmbrg skrev:Jag tycker inte att några förstärkare är snygga. Vissa är fint utförda ner på detaljnivå. fin ytfinish, delikat utformade reglage, bra passform på de yttre delarna et cetera. Men jag har svårt att tycka att stora metall-lådor är snyggt betraktat som estetisk inredningsdetalj. Mitt förstegs "sammets-lackade" topp skulle kanske några gå i spinn av att palpera.En fascinerande väl utförd yta är det såklart.
Håller med. Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
Mee too! Försteg däremot är en annan femma, både ur funktionell och estetisk aspekt.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/leaf-audio-pa-03-mkii-review-tube-preampifier.26109/ skrev:This is one absolutely gorgeous looking and feeling piece of audio gear:
...
What can you say other than distortion factory? And no, it is not all "good second harmonic."
Belker skrev:Håller med. Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
Bill50x skrev:Belker skrev:Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
Bra liknelse!
/ B
RJohan skrev:Bill50x skrev:Belker skrev:Att ha slutsteg framme som nå'n sorts heminredning är lika ointressant som att låta dammsugaren stå framme i vardagsrummet, även om den på alla sätt är väldesignad. Tycker jag.
Bra liknelse!
/ B
Resonemanget får mej att tänka på en gubbe jag kände som hade B&O TV-apparat med resonemanget att han såg på den även när den inte var påslagen. De flesta hemelektronikprylar är väl rätt missprydande även om de uppenbarligen är designade.
Själv gillar jag Electro Research A-75
Användare som besöker denna kategori: Harryup, tordnilsson och 35 gäster