Jag har upptäckt Miriam Bryant

Lyssna

Moderator: Redaktörer
E skrev:Älskar Miriam så om jag hade haft plattan hade jag inte sålt.
Hoppas att du hittar den!![]()
Låter som att hon sjunger i en rörmikrofon på låten i videon, men kan
väl lika gärna vara rördist i något senare steg.
Mvh E*
hifikg skrev:Jag har den rippad, borde betyda att jag har ett original någonstans.
hifikg skrev:Jag har den rippad, borde betyda att jag har ett original någonstans.
hifikg skrev:Jag kanske hittar den till du hälsar på härnäst. Är ganska säker på att just den skivan köpte jag själv och inte grannen eller någon kompis, ser framför mig på vilken hylla den bör stå. Får leta imorgon, ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. Blev inte mycket musiklyssnande och inte blev jag särskilt nöjd med ommöbleringen heller. Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.
hifikg skrev:[…], ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. […] Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.
FBK skrev:hifikg skrev:Jag kanske hittar den till du hälsar på härnäst. Är ganska säker på att just den skivan köpte jag själv och inte grannen eller någon kompis, ser framför mig på vilken hylla den bör stå. Får leta imorgon, ikväll har jag ägnat mig åt en omfattande ommöblering. Jobbigt. Blev inte mycket musiklyssnande och inte blev jag särskilt nöjd med ommöbleringen heller. Har inte flyttat ljudanläggningen, bara fixat i rummet i övrigt.
Du är en hjälte, så du hittar den!Och du får möblera så du inte behöver göra så mycket när du får för dig att jobba häcken av dig.
FBK skrev:Var är världen på väg ? Det verkar som jag ska fastna för album som inte finns på CD längreNu ordnade det sig sist, (tack kg) men nu har jag letat efter Smith & Thell Pixie’s parasol som får 5 tummar upp av mig och det är pop
![]()
![]()
Satt som vanligt och lyssnade runt på Spotify och jag kände igen deras stil direkt då jag hört något liknande i Örby (Hej Johan) och det var med säkerhet detta par. Skivan är ju inte ens gammal och den finns bara på LP, så finns den på CD och någon kan tänka sig att sälja så vill jag köpa.
Ps. Om detta är så illa att album inte kommer ut på CD så måste man ju streama till slut....
hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.
goat76 skrev:hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.
"CD" hos Qobuz innebär väl CD-kvalitet på den nedladdade filen, den finns även i högre upplösning som jag fattar det och är då antagligen 24/44.1
hifikg skrev:goat76 skrev:hifikg skrev:Den går att inhandla som nedladdning och bränna på en CD, men plastbiten är mycket billigare om man köper den från Qobuz som erbjuder den på CD. Som CD nämns den inte ens på Discogs. Anar en gravad hund. Billigare på HD Tracks, inte mycket, men ändå 20 dollar är väl 180 spänn nu. 35 minuter musik.
"CD" hos Qobuz innebär väl CD-kvalitet på den nedladdade filen, den finns även i högre upplösning som jag fattar det och är då antagligen 24/44.1
Så är det förstås, my bad... men dyr att ladda ner kan jag ändå tycka.
FBK: Är det ändå intressant så suger jag ner den o bränner den till du kommer, eller postar om du har bråttom. Är den så bra som du säger kan vi dela på kostnaden.
hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?
FBK skrev:hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?
Menar du en CD-spelare så har hon min gamla Onkyo DVD-Spelare
hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:Det är tydligen bara magasinet om tösens liv som ingår i det jag länkade. Har din syster en CD?
Menar du en CD-spelare så har hon min gamla Onkyo DVD-Spelare
Nej, jag menar CD, alltså en skiva. Skriver man "CD-skiva" på faktiskt får man snart lära sig bot och bättring. Så frågan kvarstår, är din syster innehavare av "Dom ska veta" på en dylik tingest? Jag har kammat noll när det gäller att hitta skivan fysiskt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster