paa skrev:Maccis skrev:Vilken bugg menar du?
Den som gör att man inte kan se alla bilder.
Det är inte en bugg, det är en feature.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
paa skrev:Maccis skrev:Vilken bugg menar du?
Den som gör att man inte kan se alla bilder.
RogerGustavsson skrev:Diskanterna verkar finnas hos Hifikit, https://www.hifikit.se/sb26adc-c000-4.html
RogerGustavsson skrev:Ring Larsen på 070-577 13 31.
RMA skrev:Vet någon om Larsens elementskydd går att få tag på idag?
Maccis skrev:Har för mig, att beroende på hur högt man sitter så skall man precis se ovansidan på 51'orna.
FBK skrev:RMA skrev:Vet någon om Larsens elementskydd går att få tag på idag?
Fina högtalareDu kommer bli förvånad om du byter till N-versionen...
FBK skrev:FBK skrev:RMA skrev:Vet någon om Larsens elementskydd går att få tag på idag?
Fina högtalareDu kommer bli förvånad om du byter till N-versionen...
Jag har idag bestämt mig för att jag ska försöka hitta ett par OA52 eller OA51 som behövs renoveras då jag vill ha ett par i N-versionen.
RogerGustavsson skrev:FBK skrev:FBK skrev:Fina högtalareDu kommer bli förvånad om du byter till N-versionen...
Jag har idag bestämt mig för att jag ska försöka hitta ett par OA52 eller OA51 som behövs renoveras då jag vill ha ett par i N-versionen.
Du skulle slagit till på de som var hos Akkelis. Mycket billigare än så tror jag blir till att leta länge, det var ju inte jättemånga tillverkade.
paa skrev:RogerGustavsson skrev:FBK skrev:Jag har idag bestämt mig för att jag ska försöka hitta ett par OA52 eller OA51 som behövs renoveras då jag vill ha ett par i N-versionen.
Du skulle slagit till på de som var hos Akkelis. Mycket billigare än så tror jag blir till att leta länge, det var ju inte jättemånga tillverkade.
Det var väl ett bra råd, eller?
FBK skrev:paa skrev:RogerGustavsson skrev:
Det var väl ett bra råd, eller?
Ja, man "skulle" ha tagit det här beslutet tidigare då jag såg dem också... Fanns ett par OA51 I Stockholm också för 6500kr, men de var borta också.... Få nog se detta som ett lång väntan då jag inte riktigt har ekonomi att köpa ett par .2 versionen eller nyare modell som kostar mycket för att sedan byta ur elementen till N-versionen. Det skulle vara så i så fall att man kör dem i den versionen ett bra tag för att senare byta till N-versionen.Men elementen till N-versionen har man ju inte en aning om när de slutar att tillverkas också, dvs de lär inte finnas nya för evigt. Väntar på:-) svar ifrån en ägare av OA52.2 då jag inte vet vilket skick osv.
Kermit116 skrev:På samma sätt som det väl snart borde finnas underlag för ett gruppköp av klonlådor till 51:or så borde det väl snart finnas underlag till tillverkning av en mindre serie elementskydd till 51:or?
Nattlorden skrev:Lite OT, eftersom det inte blir OA51 längre om man gör det... men om man skulle ge sig på att bygga ett par .N själv, skulle det finnas anledning att justera innervolymen en aning? Tänker på om man kan "optimera mer" för basen?
juanth skrev:Det dyker säkert upp ett par tids nog. Sitt lugnt i båten.
Det dyker säkert upp ett par tids nog. Sitt lugnt i båten.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster