Moderator: Redaktörer
roon skrev:Kan man kombinera X-2 med några andra moduler ? Eller skapar det bara obalans ?
DVD-ai skrev:Bättre med många små lådor för att kunna placera dom där det låter bäst, 2st stora as kommer bara hamna där dom får plats.
I rent ljudtryck inom området ca 20-45Hz är nedan sant:
InfraX6 motsvarar ca profX2, profX2 motsvarar ca infraY2, infraY6 motsvarar ca profY2.
Över Ca 45Hz så är det ungefär sant att:
InfraX2 motsvarar profX2 och infraX6 motsvarar ca infraY2 som i sin tur motsvarar profY12
Under ca 15-20Hz (20Hz för X och 15Hz för Y) så är infra modulerna kapablare än prof, men jag vet inte med hur mycket...
InfraX (senaste version) är ca 38liter/ äldre ca 45liter
InfraY är ca 52liter
ProfX (senaste version) är ca 70liter / äldre ca 90liter
ProfY är ca 120liter
roon skrev:Jag har för litet rum för det. 3,6 x 4,5 det är till och med så att de nuvarande X-2 känns stora.
DVD-ai skrev:[...]
Det ska naturligtvis stå profY2 och INTE profY12 här över... Men man kan ju inte redigera fel på inläggen längre ..
MacBruce skrev:DVD-ai skrev:[...]
Det ska naturligtvis stå profY2 och INTE profY12 här över... Men man kan ju inte redigera fel på inläggen längre ..
Det kan man väl — om man korrekturläser sina inlägg inom rimlig tid?
roon skrev:Skulle behöva lite input när det gäller val av baslådor till ett Ino system. Som det är nu finns i32s med X-2 och jag funderar på att uppgradera till följande, antingen profundus Y2 eller infra-X 6 pack . Rummet är är lite begränsande med följande mått 3,6 x 4,2
Max_Headroom skrev:roon skrev:Skulle behöva lite input när det gäller val av baslådor till ett Ino system. Som det är nu finns i32s med X-2 och jag funderar på att uppgradera till följande, antingen profundus Y2 eller infra-X 6 pack . Rummet är är lite begränsande med följande mått 3,6 x 4,2
Köp 2 st ytterligare X-2. Inte så jättestora lådor. Inte så många heller. Billigt och bra!
Max_Headroom skrev:roon skrev:Skulle behöva lite input när det gäller val av baslådor till ett Ino system. Som det är nu finns i32s med X-2 och jag funderar på att uppgradera till följande, antingen profundus Y2 eller infra-X 6 pack . Rummet är är lite begränsande med följande mått 3,6 x 4,2
Köp 2 st ytterligare X-2. Inte så jättestora lådor. Inte så många heller. Billigt och bra!
DVD-ai skrev:MacBruce skrev:DVD-ai skrev:[...]
Det kan man väl — om man korrekturläser sina inlägg inom rimlig tid?
Ja, och?
Hjälper inte i det fallet då man passerar "rimlig tid".
Kraniet skrev:Y-2 måste vara ett bättre alternativ.
Efter det Y-4 om man vill ta det i steg.
Har lyssnat på Y-4 i en inodesignat rum. Det är helt sjukt vilken bas de kan åstadkomma. Vissa filmsekvenser var nästan brunt-i-byxan-läskigt.
Med det sagt så är jag otroligt imponerad över vad en X-1 kan åstadkomma i mitt rum. Ser fram emot när alla fyra lådor är byggda.
MorganM skrev:Kraniet skrev:Y-2 måste vara ett bättre alternativ.
Efter det Y-4 om man vill ta det i steg.
Har lyssnat på Y-4 i en inodesignat rum. Det är helt sjukt vilken bas de kan åstadkomma. Vissa filmsekvenser var nästan brunt-i-byxan-läskigt.
Med det sagt så är jag otroligt imponerad över vad en X-1 kan åstadkomma i mitt rum. Ser fram emot när alla fyra lådor är byggda.
Vet du vad som drev Y-4 när det lät så bra?
Användare som besöker denna kategori: Conan och 12 gäster