Adhoc skrev:BootCut skrev:Nu är samtliga högtalare på plats! Och jag har dragit alla högtalarkablar. Känner mig sjukt nöjd med det. Man ska inte underskatta hur lång tid det tar att dra kabel och fixa med kabelkanaler.
Jag har fått goda nyheter. Min receiver är äntligen på väg! Så nu blev det lite extra motivation att få det klart.
Nu är det dags att välja slutsteg också. Jag har två Behringer A500 och en Parasound HCA-1500A. Tar gärna emot tips och förslag om vad som troligen passar bäst till mina i14 och pX2.
Grattis till att du är klar. För det ska gudarna veta, -satan vad träligt det är att dra högtalakabel om man vill ha det diskret och inte hängandes eller med kabelkanaler utanpå väggen. Vad blir det för receiver?
Ja nu blev det ju kabelkanaler, men tycker att jag har lyckats få det så diskret det går. Räknade ut att jag har dragit mer än 110 m kabel. Och det är i ett rum som är ca 4x4 m
Receivern som kommer är Denon AVC-X3700H.
genstruktur skrev:Najs!

Kan du börja lira nu när receivern kommer då?
Antar att det svarta taket fyller sin funktion. Tycker det är svårt att se några detaljer i taket på dina bilder

.
Anledningen till att det blev svart i taket är mest för att högtalare och dämpare ska smälta in så mycket som möjligt samt att minimera reflektioner. Anledningen till att det blev den röda färgen på tre av väggarna är mer för estetiska skäl. Att inte hela rummet skulle bli matt svart

Denna bilden på taket visar mer detaljer.