Moderator: Redaktörer
60 0
100 -1.2
200 -3
500 -3
1000 -4
2000 -5.5
3000 -6
4000 -6.8
5000 -7.2
6000 -7.7
7000 -8.2
8000 -8.8
20 -3.5
22 -1.9
23 -1.2
24 -0.65
25 -0.45
27 -0.15
30 -0.05
36 0.05
50 0.05
56 0
60 -0.2
70 -0.5
80 -1
100 -1.3
120 -1.6
130 -1.8
175 -2.95
200 -3.2
255 -3.3
300 -3.3
460 -3.2
500 -3.3
770 -3.7
850 -4
1000 -4.2
1100 -4
1200 -4
1300 -4.2
2000 -5.5
2200 -5.8
2900 -6.1
3300 -6.3
4000 -6.8
4600 -7.2
5000 -7.3
6000 -7.7
7100 -8.3
8000 -8.8
9000 -8.7
10000 -8.4
11000 -8.3
12000 -8.3
12700 -8.5
14000 -9.2
20000 -12
Maarten skrev:Tackar, det var nog där jag var o pillade, fick för mig att det inte gjorde skillnad men ska kolla igen!
RogerGustavsson skrev:Har inte mätt på långe. Pluggade in min UMIK-1 och startade REW. Fick nedanstående meddelande och vet inte var den inställningen görs.
RogerGustavsson skrev:Fast jag har aldrig tidigare fått detta meddelande vid användning av REW och UMIK-1! Har därför inte behövt utföra dessa inställningar.
xmag skrev:RogerGustavsson skrev:Fast jag har aldrig tidigare fått detta meddelande vid användning av REW och UMIK-1! Har därför inte behövt utföra dessa inställningar.
Jag förstår dig till fullo!
Jag Bygger mina datorer själv och mixtrar en hel del med Windows under många år ändå står man handfallen för vissa meddelanden. Då är det bra att detta forum finns.
dewpo skrev:xmag skrev:RogerGustavsson skrev:Fast jag har aldrig tidigare fått detta meddelande vid användning av REW och UMIK-1! Har därför inte behövt utföra dessa inställningar.
Jag förstår dig till fullo!
Jag Bygger mina datorer själv och mixtrar en hel del med Windows under många år ändå står man handfallen för vissa meddelanden. Då är det bra att detta forum finns.
Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
dewpo skrev:Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
RogerGustavsson skrev:dewpo skrev:Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
Jag har den på min Microsoft Surface-PC och jag är admin på den och alla andra datorer här hemma. Går det att komma runt ett sådant meddelande?
RogerGustavsson skrev:dewpo skrev:Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
Jag har den på min Microsoft Surface-PC och jag är admin på den och alla andra datorer här hemma. Går det att komma runt ett sådant meddelande?
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:dewpo skrev:Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
Man måste vara inloggad som Admin. Det räcker inte med att vara inloggad med sitt namn och ha alla admin-rättigheter.
Så minns jag att det var för 15-25 år sedan. Om det hänt något nytt sedan dess vet jag inte.
MvH
Peter
xmag skrev:RogerGustavsson skrev:dewpo skrev:Vissa felmeddelanden är extra jobbigaMin personliga favorit är - (denna inställning hanteras av din organisation, vänligen kontakta din systemadministratör)
Jag har den på min Microsoft Surface-PC och jag är admin på den och alla andra datorer här hemma. Går det att komma runt ett sådant meddelande?petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:
Man måste vara inloggad som Admin. Det räcker inte med att vara inloggad med sitt namn och ha alla admin-rättigheter.
Så minns jag att det var för 15-25 år sedan. Om det hänt något nytt sedan dess vet jag inte.
MvH
Peter
Jag använde förut ett program som tar över rättigheter till vad man vill. Var något år sedan jag använde det men jag minns att den var effektiv.
Annars kan man lägga till administratör på konton som man sedan ger alla rättigheter till. Har för mig det var så man gjorde.
Kalejdokom skrev:Jag bumpar denna tråd med fråga om kalibrering av ljudkort för REW. Jag förbereder så smått för att mäta upp mina nya dipoler och blev väldigt fundersam när jag körde proceduren i REW för att kalibrera mitt ljudkort, ett PreSonus Audiobox USB. Är det verkligen normalt att kurvan ska se ut så här eller är det bara att kasta och köpa nytt? Vad rekommenderas i så fall som är bättre? -8 dB @ 20Hz
Kalejdokom skrev:Jo, jag har förstås skapat en kalibreringsfil enligt den där mätningen, men blev förvånad att den föll av så tidigt mot lägre frekvenser.
Jag har också en Zoom F4 som ju går att använda som audiointerface. Jag skall testa att köra kalibreringsmätning på den med för jämförelse.
Kalejdokom skrev:Jo, jag har förstås skapat en kalibreringsfil enligt den där mätningen, men blev förvånad att den föll av så tidigt mot lägre frekvenser.
Jag har också en Zoom F4 som ju går att använda som audiointerface. Jag skall testa att köra kalibreringsmätning på den med för jämförelse.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst