Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
oa51 skrev:Hej! Ser äkta ut! Kan väl inte löna sig att förfalska dessa?
Ska du ha ha alla fem? Annars är jag intresserad av två så spar vi på frakten och ev stämpelskatter!
Kermit116 skrev:Jag är gärna med och samordnar gemensamt köp men jag har mycket liten erfarenhet (och den jag har är inte helt igenom positiv) av trovärdigheten hos såna här kinesiska säljare.
Är det ett vanligt beteende hos kinesiska grossister att vid aviserade "end of life" samla på sig de sista enheterna och i det här fallet från en dansk tillverkning?
Eller gjordes elementen i Kina hela tiden trots att det står "Made i Denmark"?
Mitt syfte med att försöka få fatt på detta element är att tillförsäkra mig om ett evigt liv för mina 52.2:or (det är inte långt över skogen härifrån till Hallstahammar och jag har väl fått influenser därifrån )
FBK skrev:Bara att köpa dessa och ett par diskanter https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 141160.htm så har man de billigaste OA52.2 på marknaden. Och det mest prisvärda högtalaren som jag hört under 31 år.
Kermit116 skrev:FBK skrev:Bara att köpa dessa och ett par diskanter https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 141160.htm så har man de billigaste OA52.2 på marknaden. Och det mest prisvärda högtalaren som jag hört under 31 år.
"My brother in crime" (alias Den Carlssonske aposteln) hämtar dom åt mig imorgon (säg inget t min hustru). Vifa beställda nyss o leveras efter nyår (blir väl blåst där kan man ju befara). Gå till HifiKit o köpa lite komponenter o sen dags att elda på lödkolven. Ska bli välljud i hela huset.
PekkaJohansson skrev:
Jo, jag glömde nämna att mina diskantelement kom från Kina för några veckor sedan. Det gick alltså betydligt snabbare än väntat och jag kunde följa frakten hela vägen. Elementen var extremt väl förpackade och en okulär besiktning ger vid handen att allt nog är i sin ordning. Tror jag hamnade på drygt 800 kronor inklusive allt. Kanske blir det OA52.2-pyssel över jul.
Med vänlig hälsning
Pekka
FBK skrev:Kermit116 skrev:FBK skrev:Bara att köpa dessa och ett par diskanter https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 141160.htm så har man de billigaste OA52.2 på marknaden. Och det mest prisvärda högtalaren som jag hört under 31 år.
"My brother in crime" (alias Den Carlssonske aposteln) hämtar dom åt mig imorgon (säg inget t min hustru). Vifa beställda nyss o leveras efter nyår (blir väl blåst där kan man ju befara). Gå till HifiKit o köpa lite komponenter o sen dags att elda på lödkolven. Ska bli välljud i hela huset.
Ska du börja samla ? Tänker på din signature. 11, 12, 14, 50, 51.N, 52.2, 116 Jag nöjer mig med sådana som ska användas,har inte plånbok till annat. Har än så länge bara OA12 som ska vara bakhögtalare i en hemmabio.
PekkaJohansson skrev:
Jag kan nämna att mina diskantelement kom från Kina för några veckor sedan. Det gick alltså betydligt snabbare än väntat och jag kunde följa frakten hela vägen. Elementen var extremt väl förpackade och en okulär besiktning ger vid handen att allt nog är i sin ordning. Tror jag hamnade på drygt 800 kronor inklusive allt. Kanske blir det OA52.2-pyssel över jul.
Med vänlig hälsning
Pekka
Kermit116 skrev:FBK skrev:Kermit116 skrev:
Ska du börja samla ? Tänker på din signature. 11, 12, 14, 50, 51.N, 52.2, 116 Jag nöjer mig med sådana som ska användas,har inte plånbok till annat. Har än så länge bara OA12 som ska vara bakhögtalare i en hemmabio.
Nej, det bara verkar så.
PM
Kermit116 skrev:PekkaJohansson skrev:
Jo, jag glömde nämna att mina diskantelement kom från Kina för några veckor sedan. Det gick alltså betydligt snabbare än väntat och jag kunde följa frakten hela vägen. Elementen var extremt väl förpackade och en okulär besiktning ger vid handen att allt nog är i sin ordning. Tror jag hamnade på drygt 800 kronor inklusive allt. Kanske blir det OA52.2-pyssel över jul.
Med vänlig hälsning
Pekka
Låter betryggande. Roligt kunna önska Dig en god jul så här tidigt.
matssvensson skrev:Går det att få mer info om hur pålitlig säljaren är. När jag testade länken får jag info om 7 available / 15 sold. Kan man be säljaren skicka en bild högtalarna med typ en aktuell dagstidning i bakgrunden för att försöka bekräfta att elementen verkligen finns och är de samma som de på nuvarande bilder?
Morello skrev:Ser man litet mer objektiv på OA52 ser man snabbt att elementbestyckningen inte medger något annat än ett mediokert resultat ifråga om distorsion och kapacitet. Kapacitetsproblemet kan iofs enkelt lösas ´med aktiv delning och ett separat bassystem.
Morello skrev:... kommer man till samma slutsats.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster