Nu har Apple gjort det igen?! Efter senaste uppgraderingen hänger ljudet i mina hörlurar med bilden på ett sätt som jag vill minnas att någon efterlyst på detta forum tidigare. Och, för att det inte var möjligt (?) tidigare, därför ogillade hörlurslyssning å det grövsta.
Om jag har basisten lirandes i vänster öra och vänder mig helt om är förstås basisten ändå kvar i vänster öra. Inte riktigt som IRL men jag har aldrig haft något problem med det, inte ens reflekterat över det innan jag läste om invändningen här på Faktiskt (var annars?). Sedan dess har jag reflekterat över det ibland, men aldrig stört mig på det.
Nu har Apple (vem annars) gjort något åt det! Ihop med bild rör sig ljudet precis som om jag var där. Sitter programledaren och orerar i höger kanal och jag vänder mig helt om så hamnar vederbörande i vänster öra! Glider jag iväg mot kaffebryggaren förskjuts hela ljudbilden en smula åt höger, för att sedan återvända när jag brer mina mackor. Effekten går säkert att stänga av, men än tycker jag den är rolig. Någon annan som noterat? Reagerat? Tycker något?