Moderator: Redaktörer
jansch skrev:Nä!
dewpo skrev::idea: Gör en checklista...
□ Har du smutsig ström?
□ Är enheterna du äger känsliga för smutsig ström?
□ Fungerar strömrenaren?
I-or skrev:Jag föreslår en alternativ checklista:
□ Är julklapparna till barnen redan inköpta och är tabberasförrådet av julskinka, glögg och nubbe knökfullt?
□ Har frugan redan den senaste Gucci-väskan?
□ Är placebotarmen tom?
Om svaren på frågorna ovan är ja, kan du inhandla en sådan bluffprodukt.
dewpo skrev:Här är skillnaden på brusgolvet i en DAC jag äger och har mätt på när den är ansluten i två olika "rena" USB utgångar![]()
Enligt faktiskt-expertisen så är en enhet som släpper igenom smuts från strömförsörjningen "felkonstruerad"![]()
Och för de "renläriga" så är en "felkonstruerad" enhet + en "strömrenare" som löser problemetfel väg att gå
pLudio skrev:Precis, skilj på "smutsig" växelström i väggen före transformatorn och likströmmen i apparaten.
dewpo skrev:pLudio skrev:Precis, skilj på "smutsig" växelström i väggen före transformatorn och likströmmen i apparaten.
Så USB-(strömrenare/avskiljare) är inte humbug men växelströmsrenare är det![]()
Jag tycker hur som helst att ett smartgrenuttag som indikerar korrekt fas och dylikt verkar smidigt
dewpo skrev:Här är skillnaden på brusgolvet i en DAC jag äger och har mätt på när den är ansluten i två olika "rena" USB utgångar![]()
Enligt faktiskt-expertisen så är en enhet som släpper igenom smuts från strömförsörjningen "felkonstruerad"![]()
Och för de "renläriga" så är en "felkonstruerad" enhet + en "strömrenare" som löser problemetfel väg att gå
I-or skrev:Jag föreslår en alternativ checklista:
▣ Saknar barn, dricker inte nubbe!
▣ Har inte fruga!
▣ Placebotarmen är tom!
Om svaren på frågorna ovan är ja, kan du inhandla en sådan bluffprodukt.
dewpo skrev:pLudio skrev:Precis, skilj på "smutsig" växelström i väggen före transformatorn och likströmmen i apparaten.
Så USB-(strömrenare/avskiljare) är inte humbug men växelströmsrenare är det![]()
Jag tycker hur som helst att ett smartgrenuttag som indikerar korrekt fas och dylikt verkar smidigt
goat76 skrev:dewpo skrev:pLudio skrev:Precis, skilj på "smutsig" växelström i väggen före transformatorn och likströmmen i apparaten.
Själv använder jag en faspenna för det ändamålet, går att finna för 99:- och fungerar till alla apparat-strömkablar.
dewpo skrev:Om jag köper en Fluke 2AC Spänningsprovare för 349krså blir det i runda slängar 900 kvar till en grendosa, några förslag?
dewpo skrev:goat76 skrev:dewpo skrev:
Själv använder jag en faspenna för det ändamålet, går att finna för 99:- och fungerar till alla apparat-strömkablar.
Om jag köper en Fluke 2AC Spänningsprovare för 349krså blir det i runda slängar 900 kvar till en grendosa, några förslag?
Strmbrg skrev:”Enligt Faktiskt så...”
Vadå?
Är det inte ”enligt vissa personer...”?
Är ett forum ett kollektiv av sammanbakade individer???
![]()
Ja, ofta tycks det mig förhålla sig just så.
Lätt störande, alltså ur ett rent mentalt perspektiv.
Belker skrev:Strmbrg skrev:”Enligt Faktiskt så...”
Vadå?
Är det inte ”enligt vissa personer...”?
Är ett forum ett kollektiv av sammanbakade individer???
![]()
Ja, ofta tycks det mig förhålla sig just så.
Lätt störande, alltså ur ett rent mentalt perspektiv.
Du felciterar. Dewpo skrev ”faktiskt-expertisen”. Du kanke inte behöver ingå i den, om det känns bättre
Strmbrg skrev:Ja, lite självdistans och en skvätt självironi är nog rätt gynnsamt också. Försöker hålla mig med det. Prestige och att till varje kostnad hävda sin tvärsäkra hållning är inte riktigt min potatis.
För övrigt står den där strömgrunkan gömd så att jag slipper se den. Jag gillar egentligen inte prylarna som prylar betraktat.
Någon publik - att imponera på - har inte besökt mitt musikrum på säkert 10 år.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster