Moderator: Redaktörer
Morello Skrev:
Vad är festligare än att göra en FFT på en lördagseftermiddag?
4 Vrms ut.
Rydberg skrev:Varifrån kommer då femtetonen?
Morello skrev:Vem har sagt att det inte brusar?![]()
Alla försteg brusar mer eller mindre mycket.
Rörlinjesteget är dock relativt tyst, men lägger man örat mot diskanten hör man ett svagt sus. För att signifikant minska det skulle man behöva parallellkoppla flera triodsektioner.
PerStromgren skrev:Morello skrev:Vem har sagt att det inte brusar?![]()
Alla försteg brusar mer eller mindre mycket.
Rörlinjesteget är dock relativt tyst, men lägger man örat mot diskanten hör man ett svagt sus. För att signifikant minska det skulle man behöva parallellkoppla flera triodsektioner.
Lägga örat mot diskanten har inte behövts i de fall jag refererar, bruset har hörts vid lyssning från köket!
Morello skrev:Jazzå, jaha, sådant bös skulle jag inte lura in mina forumkamrater till att bygga - hemma i köket eller annorstädes.
oa51 skrev:Kanske en dum fråga, men vilka mått har korten? Omfattar linjesteget ett kort per kanal eller ett enda?
Tittar på kabinett....
Morello skrev:Jag har fortfarande inte släptt tanken på att rita en "top notch" rörstärkare.
Kanske Push/pull med 6C33C och minimum 250 Wpc.
Morello skrev:Idag dök det upp ett rör jag ropade hem för 55 kronor på Tradera. Säljaren påstår att det är "NOS".
Monterade röret i linjesteget och jämförde med JJ ECC88 - ingen skillnad ifråga om THD eller SNR.
Röret är ett Philips ECC88 tillverkat år 1975 i Heerlen, Holland.
BellsnWhistles skrev:Förstärkaren är inte ens klar och du har redan börjat med "tube rolling"!
Morello skrev:Idag dök det upp ett rör jag ropade hem för 55 kronor på Tradera. Säljaren påstår att det är "NOS".
Monterade röret i linjesteget och jämförde med JJ ECC88 - ingen skillnad ifråga om THD eller SNR.
Röret är ett Philips ECC88 tillverkat år 1975 i Heerlen, Holland.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster