Bubben skrev:Hur räknar man på det?
Jag har 12kohm, och det är ganska stort hopp mellan 10-15kohm.
Blir det 15 169,8113 med Andreas formel?
1/(1/6700-1/Z)
där Z är ingångimpedansen för slutsteget
Moderator: Redaktörer
Bubben skrev:Hur räknar man på det?
Almen skrev:Med Z=22 kohm blir det 9,6 kohm.
Med Z=12 kohm blir det 15,2 kohm.
genstruktur skrev:Får man be till HiFi-gudarna igen?![]()
Z=20. Vad blir det?
Knuttebaloa skrev:genstruktur skrev:Får man be till HiFi-gudarna igen?![]()
Z=20. Vad blir det?
Jag får det till 10
Knuttebaloa skrev:genstruktur skrev:Får man be till HiFi-gudarna igen?![]()
Z=20. Vad blir det?
Jag får det till 10
Belker skrev:Det slog mig plötsligt att jag inte behöver bcX, eftersom jag lägger digital eq på signalen innan. Eller tänker jag fel? Vore ju skönt att slippa den där plastdosan mitt i signalvägen!
BellsnWhistles skrev:Belker skrev:Det slog mig plötsligt att jag inte behöver bcX, eftersom jag lägger digital eq på signalen innan. Eller tänker jag fel? Vore ju skönt att slippa den där plastdosan mitt i signalvägen!
Du tänker rätt, utom möjligen om du brukar pilla på plastdosan?
Jag kör med digital eq (miniDSP SHD) och fixar både rummet och infraboost där, funkar bra, men knöligt om man tillfälligt vill t.ex. höja basen av någon anledning (fest, tunn produktion, impa...?). Då är det ju mycket enklare att flippa på en knapp eller snurra på en ratt än att gå in i datormackapären och börja ändra filter. Men det gäller ju min setup förstås.
Belker skrev:Det slog mig plötsligt att jag inte behöver bcX, eftersom jag lägger digital eq på signalen innan. Eller tänker jag fel? Vore ju skönt att slippa den där plastdosan mitt i signalvägen!
Morello skrev:Med sådana frihetsgrader är det väl bäst att mäta frekvensgången och justera den digitala ekvalisatorn för jämnast frekvensgång upp till ett par, tre hundra Hz?
Belker skrev:BcX tillför yttepytte lite extra dist faktiskt. Sådär, nu fick ni nåt att noja över!
Morello skrev:Det borde den inte göra då den är strikt passiv.
Almen skrev:Belker skrev:BcX tillför yttepytte lite extra dist faktiskt. Sådär, nu fick ni nåt att noja över!Morello skrev:Det borde den inte göra då den är strikt passiv.
Ja, det är väl bara resistorer och kondingar? Mätfel.
Belker skrev:Almen skrev:Belker skrev:BcX tillför yttepytte lite extra dist faktiskt. Sådär, nu fick ni nåt att noja över!Morello skrev:Det borde den inte göra då den är strikt passiv.
Ja, det är väl bara resistorer och kondingar? Mätfel.
Nej, men det blir extra kablar och kopplingar som kanske plockar upp störningar. Vad vet jag? Sparade inte mätningarna, men det blev nån extra distgubbe med 1kHz testton.
gflar skrev:Om det är detta du är ute efter finns bilden på förra sidan
genstruktur skrev:Bubben skrev:Hur räknar man på det?
1/(1/6700-1/Z)
där Z är ingångimpedansen för slutsteget
genstruktur skrev:Om slutsteget har ingångsimpedans 50kohm, vad blir det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster