Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:LeifB skrev:Det borde kommit något nytt som är bättre nu än för 20-30 år sedan.
Har det? Tveksamt när det gäller förstärkare. Tjockare frontplåt, kanske. Dyrare,ja. Bättre, mjae. Enligt mig ligger de större skillnaderna i källan och högtalarna. Byta förstärkare gör man bara om man behöver mer kraft eller vill ha fler/andra funktioner. För det riktiga finliret spelar däremot ALLT roll, vilket jag upptäckte när det jämfördes mellan två olika lager på LP12'an. Jag hade förväntat mig en möjlig knapp skillnad, istället har jag börjat spara ihop till uppgraderingen på ca 10 tusen.
/ B
LeifB skrev:Det borde kommit något nytt som är bättre nu än för 20-30 år sedan.
LeifB skrev:Jag söker ett skönt naturligt ljud med bra kontroll.
Har ni några förslag?
LeifB skrev:Att det är dubbelt av allt. Dual mono.
Inte roligt när dom har satt dit en balanserad ingång
när der inte finns något balanserat i förstärkaren.
LeifB skrev:Att det är dubbelt av allt. Dual mono.
Inte roligt när dom har satt dit en balanserad ingång
när der inte finns något balanserat i förstärkaren.
LeifB skrev:Jag håller inte med där.
Separationen blir sämre med samma strömaggregat.
Störningar påverkar signalerna.
RogerGustavsson skrev:
Nja, prata ja men annars är det lite överprissatt och det finns en del som är gjort i Kina, kanske t.o.m. OEM?
Calleberg skrev:Det är ju klart att om du vill ha Balanserade Monosteg så är det ju det du skall ha, alldelles oavsett om det medför fördelar eller nackdelar, speciellt när du använder så oklanderlig argumentation som "så är det bara"![]()
Vad pratar vi om för effekter och är det 20 000 per Kanal eller totalt 20 000 som är din budget?
PS: PS audio är INTE ett sanningsorakel...
pLudio skrev:Jag tror att många med mig inte orkar titta på länkade filmer. För dålig SNR.
Almen skrev:Ahh, du är en drömkund, LeifB! Hifi-handlarna saliverar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster