Almen skrev:Ahh, du är en drömkund, LeifB! Hifi-handlarna saliverar...
Jag upphöjer LeifB till "idol"!
Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Ahh, du är en drömkund, LeifB! Hifi-handlarna saliverar...
MacBruce skrev:Almen skrev:Ahh, du är en drömkund, LeifB! Hifi-handlarna saliverar...
LeifB skrev:MacBruce skrev:Almen skrev:Ahh, du är en drömkund, LeifB! Hifi-handlarna saliverar...
Tackar.. Kanske mer i min smak.
LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:
Nja, prata ja men annars är det lite överprissatt och det finns en del som är gjort i Kina, kanske t.o.m. OEM?
Jag är inte intresserad av deras produkter.
Hans kunskaper betivlar jag inte.
LeifB skrev:Calleberg skrev:Det är ju klart att om du vill ha Balanserade Monosteg så är det ju det du skall ha, alldelles oavsett om det medför fördelar eller nackdelar, speciellt när du använder så oklanderlig argumentation som "så är det bara"![]()
Vad pratar vi om för effekter och är det 20 000 per Kanal eller totalt 20 000 som är din budget?
PS: PS audio är INTE ett sanningsorakel...
Ja så är det.
Tror knappast 20000kr räcker.
Om du kan hitta några mono steg för 20000kr så säg till.
Behöver en förförstärkare med i så fall.
Balanserat är ju ett måste.
Calleberg skrev:LeifB skrev:Calleberg skrev:Det är ju klart att om du vill ha Balanserade Monosteg så är det ju det du skall ha, alldelles oavsett om det medför fördelar eller nackdelar, speciellt när du använder så oklanderlig argumentation som "så är det bara"![]()
Vad pratar vi om för effekter och är det 20 000 per Kanal eller totalt 20 000 som är din budget?
PS: PS audio är INTE ett sanningsorakel...
Ja så är det.
Tror knappast 20000kr räcker.
Om du kan hitta några mono steg för 20000kr så säg till.
Behöver en förförstärkare med i så fall.
Balanserat är ju ett måste.
Verkar bökigt....
Här har du en Balanserad Dualmono apparat
https://www.hifiklubben.se/hegel-h20-ef ... egelh20bk/
MEN, jag kan ge dig ett tips. Ett helt vanligt stereoslutsteg som är bryggkopplat är precis det du pratar om: Ett balanserat Monosteg. Bara köpa två sådana så är du hemma
RogerGustavsson skrev:Eftersom det är klass D/ICE Power så är väl både tomgångsförbrukningen och värmeutvecklingen minimal om de står på över natt?
Rydberg skrev:Ja PS-Audio-snubben är en i raden av tramspellar som finns i branschen, frapperande att folk litar på dessa jönsar
RogerGustavsson skrev:Om vi vänder på det. Är det av någon speciell anledning du vill byta förstärkare?
LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:Om vi vänder på det. Är det av någon speciell anledning du vill byta förstärkare?
Jag saknar en som är balanserad.
Vill få ut max ur min Cd spelare.
LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:Om vi vänder på det. Är det av någon speciell anledning du vill byta förstärkare?
Rydberg skrev:LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:Om vi vänder på det. Är det av någon speciell anledning du vill byta förstärkare?
Vad har du för cd-spelare?
RogerGustavsson skrev:LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:Om vi vänder på det. Är det av någon speciell anledning du vill byta förstärkare?
Fast balansering kan/brukar innebära en längre signalväg och risk för mindre välljud.
LeifB skrev:RogerGustavsson skrev:LeifB skrev:
Fast balansering kan/brukar innebära en längre signalväg och risk för mindre välljud.
Ska ge mer djup och bredd i ljudbilden.
RogerGustavsson skrev:Du kan ju förse din nuvarande förstärkare med balanserad ingång om det är det du är ute efter men jag tror inte det är värt besväret. Har din CD-spelare en balanseringstrafo på utgången?
RogerGustavsson skrev:Tillkrånglad utgång på den CD-spelaren. Det är omvandling från differentiell till asymmetrisk signal innan den åter omvandlas till en differentiell signal på utgången. Undrar om det verkligen behöver göras på det viset? Den har ju några år på nacken och ett byte till en lite nyare/modernare skulle kanske ge större skillnad än att låta signalen ta extraturer i elektroniken? Lite ordbaseri tror jag det är med "virtual battery"...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster