Nåväl, har tagit bort nätjorden och bytt ut den trasiga förstärkarmodulen, nu låter det fint igen. Lite kontrollmätningar på ev spänningar i chassiet också innan anslutning.
Inga ferriter, än.
Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Satte ferriter på signalkablaget mellan CR80es och försteget, vid förstegets ingångar. Nu kom mellanregistret tillbaka igen, och jag kan lyfta locket på cr80 hur mycket som helst. Conrad Johnson är en känslig dam, men gud så vacker. (Känns det igen?)
Belker skrev:sprudel skrev:Satte ferriter på signalkablaget mellan CR80es och försteget, vid förstegets ingångar. Nu kom mellanregistret tillbaka igen, och jag kan lyfta locket på cr80 hur mycket som helst. Conrad Johnson är en känslig dam, men gud så vacker. (Känns det igen?)
Det känns igen. Men åter till hifi. Försteget ballade alltså ut, fastän nCore blev lagat? Det strålar ändå till den grad att CJ får spel?
sprudel skrev:smile skrev:Ja, där fanns lite att önska... men det viktigaste är nog att du rättar till skyddsjorden.
Frågan är om det över huvud taget är lämpligt att koppla den mot skärmen sådär.
Jag är tveksam.
Skärmen bör nog snarare vara kopplad mot signaljord.
Skyddsjorden går ju till en anslutning på xlr som inte är skärmen? Tror den går rätt igenom till chassiet.
Skärmen är ansluten till den svarta kabeln som i sin tur är ansluten till chassiet.
Morello skrev:sprudel skrev:smile skrev:Ja, där fanns lite att önska... men det viktigaste är nog att du rättar till skyddsjorden.
Frågan är om det över huvud taget är lämpligt att koppla den mot skärmen sådär.
Jag är tveksam.
Skärmen bör nog snarare vara kopplad mot signaljord.
Skyddsjorden går ju till en anslutning på xlr som inte är skärmen? Tror den går rätt igenom till chassiet.
Skärmen är ansluten till den svarta kabeln som i sin tur är ansluten till chassiet.
Den gulgröna skyddsjorden skall raka vägen från nätbrunnen till chassiet och det skall finnas taggbricka mellan chassie och ringsko. Några andra kablar får inte finnas monterade på samma skruv.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster