Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Någon som lyssnat? De nya utgåvorna får mycket kärlek på Hoffman. Särskilt Animals.
https://forums.stevehoffman.tv/threads/pink-floyd-in-hi-res-at-hdtracks.1113680/
FBK skrev:
Jäklar vad mycket skivor... Jag är ingen expert alls när det gäller PFså om man ska börja med att köpa en skiva, vilken är guldkornet av dessa ?
Max_Headroom skrev:FBK skrev:pLudio skrev:Ja, https://www.discogs.com/master/376249-P ... -Discovery
Jäklar vad mycket skivor... Jag är ingen expert alls när det gäller PFså om man ska börja med att köpa en skiva, vilken är guldkornet av dessa ?
Har du inget med Pink Floyd och inte vet var du skall börja, så skulle jag rekomendera dubbel-live.CDn "Delicate Sound of Thunder".
Sedan fläska på med "Middle", "Dark Side of the Moon", "The Wall" och avrunda med "The Division Bell".
petersteindl skrev:Jag sätter albumet ”Wish You Were Here” som deras bästa. 1975.
Mvh
Peter
lennartj skrev:Den har jag inte hört live men "The pros and Cons of Hitchhiking" på Earls Court (1986 ?) var den första arenakonsert jag upplevt med surroundljud, mäktigt!
lennartj skrev:Medhåll.
2015 gavs ”Wish You Were Here” ut av Analogue Productions på Special Limited Edition SACD.
Lite udda att Analogue Productions ger ut SACD.![]()
Den innehåller 5.1 Surround av James Guthrie och Joel Plante som båda tillsammans mastrat
både Stereo och 5.1 versionerna, som knappast skulle tokmastra de mixar de själva gjort.
I samma veva kom Roger Waters "Amused to Death" från samma team, lika superbt producerad.
Då väcktes min förhoppning att samtliga Pink Floyd och Roger Waters album skulle ges ut i samma format.
Därav blev inget, Limited Edition var tydligen allvar och jag hittade ingen distributör i EU så de kostade mig 453 SEK per styck, men när de var slutsålda började folk bjuda ut sina album för upp till 199 USD.![]()
Den har jag inte hört live men "The pros and Cons of Hitchhiking" på Earls Court (1986 ?) var den första arenakonsert jag upplevt med surroundljud, mäktigt!
FBK skrev:
pLudio skrev:Amused to Death må vara en audiofil favorit men jag tycker Roger Waters började sin bana som tråkmåns med The Final Cut.
FBK skrev:
eljulio skrev:pLudio skrev:Amused to Death må vara en audiofil favorit men jag tycker Roger Waters började sin bana som tråkmåns med The Final Cut.
Kände inte till att det var en audiofil favorit. Tycker bara att plattan är väldigt bra. Vilken rekommenderar du istället?
RogerGustavsson skrev:FBK skrev:pLudio skrev:Ja, https://www.discogs.com/master/376249-P ... -Discovery
De remastrade från 2011 är jag lite tveksam till. High Res finns väl inte på CD överhuvudtaget?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster