Moderator: Redaktörer

PekkaJohansson skrev:
Har lyssnat två gånger på Sportradions signaturmelodi "Mucho gusto" på en nyss hemkommen samling med Percy Faith. Riktigt bra musik, väl framförd och en kanonöverföring till kompaktskiva - vad mer kan man önska sig? MasVis-grafen är så vacker att man blir tårögd.
Bill50x skrev:Så vad är det MasVis egentligen mäter?/ B

PekkaJohansson skrev:Bill50x skrev:Så vad är det MasVis egentligen mäter?/ B
Det beskrivs utförligt på http://www.lts.a.se/lts/manual.

PekkaJohansson skrev:Har lyssnat två gånger på Sportradions signaturmelodi "Mucho gusto" på en nyss hemkommen samling med Percy Faith. Riktigt bra musik, väl framförd och en kanonöverföring till kompaktskiva - vad mer kan man önska sig? MasVis-grafen är så vacker att man blir tårögd.
 Men vågformerna påminner om brödkavlar vilket förstås kan sticka i ögonen men det förklaras en del av att musiken är synnerligen energisk, gissningsvis inte musik du uppskattar. Allpassed crest factorn ser väl tjusig ut?
  Men vågformerna påminner om brödkavlar vilket förstås kan sticka i ögonen men det förklaras en del av att musiken är synnerligen energisk, gissningsvis inte musik du uppskattar. Allpassed crest factorn ser väl tjusig ut?   

PekkaJohansson skrev:Hm, inte helt oävet men helt riktigt inte min kopp te. Tankarna far iväg i slutet och jag börjar fundera på oväsentligheter som hur många virvelslag det är på spåret, ungefär som jag en gång räknade antalet "baby" i Supremes "Where did our love go". Grafen var fin!
Med vänlig hälsning
Pekka

jogge skrev:Hatesphere: Serpent Smiles And Killer Eyes, CD. Dansk aggro-chugga chuga-thrash med en sångare som måste vara besatt av Djävulen. Ett oherrans drag. De jämfördes med The Haunted som säljargument då. Inte helt missvisande.

jogge skrev:Led Zeppelin: II, LP-Gatefold. En skiva som saknats sedan en bodelning, nu äntligen i samlingen igen. Finns väl bara det utnötta uttrycket "Odödlig klassiker" att säga här. Ett oerhört starkt släpp. Moby Dick; En helt underbar jamlåt som kan lyssnas på om och om igen

PekkaJohansson skrev:Jag blir nog aldrig riktigt vän med 1970-talet trots att jag försöker och försöker. En rad progressiva album och några enstaka hårdrocks-, disco- och punklåtar, men resten?
Med vänlig hälsning
Pekka
paa skrev:Men, Santana och Bob Marley, gillar du inte dom?
paa skrev:Eller Osibisa?

hifikg skrev:jogge skrev:Led Zeppelin: II, LP-Gatefold. En skiva som saknats sedan en bodelning, nu äntligen i samlingen igen. Finns väl bara det utnötta uttrycket "Odödlig klassiker" att säga här. Ett oerhört starkt släpp. Moby Dick; En helt underbar jamlåt som kan lyssnas på om och om igen
I min presentation skriver jag om när jag orsakade bestörtning på S:t Eriksgatan, just pga Moby Dick...

Användare som besöker denna kategori: Conny och 21 gäster