Moderator: Redaktörer
Kralle skrev:Speltiden är 6 h 48 min. Tar en stund att analysera.
...
Strmbrg skrev:Kralle skrev:Speltiden är 6 h 48 min. Tar en stund att analysera.
...
Ja, men jag tror inte att det är nödvändigt att lyssna igenom alltsammans. Skulle aldrig orka med det själv i alla fall.
De spår jag har lyssnat på tycks vara inspelat på samma vis.
Strmbrg skrev:Kralle skrev:Speltiden är 6 h 48 min. Tar en stund att analysera.
...
Ja, men jag tror inte att det är nödvändigt att lyssna igenom alltsammans. Skulle aldrig orka med det själv i alla fall.
De spår jag har lyssnat på tycks vara inspelat på samma vis.
Recorded between August 2010 and August 2015in the Österåker Church, Sweden.
Strmbrg skrev:Strunta i pianoklangen. Eller åtminstone försök.
Vad jag fokuserar på handlar väldigt mycket om annat än "klangen", så som dimensions-upplevelsen av instrumentet, panoramat, lokal-illusionen, avstånds-illusionen...
dewpo skrev:
Jag tycker att det låter som ett ensamt piano i en ganska liten lokal, typ hemma hos en kompositör
Magnuz skrev:Är det hemma hos en kompositör så har han en väl tilltagen bostad.Det är ju en stor rumsklang men låter ändå närmickat. Första stycket låter nästan lite brusreducerat? Det är ett brus som kommer och går med nivån på pianot. I tredje stycket lite skrap/missljud av något slag. Lite snabba intryck så där.
RogerGustavsson skrev:Hos mig tycker jag instrumentet breder ut sig väl mycket vänster-höger, vill gärna dra mot högtalarna. ..
RogerGustavsson skrev:Hos mig tycker jag instrumentet breder ut sig väl mycket vänster-höger, vill gärna dra mot högtalarna.
Kralle skrev:RogerGustavsson skrev:Hos mig tycker jag instrumentet breder ut sig väl mycket vänster-höger, vill gärna dra mot högtalarna.
Upplever samma här. Men det är inget som direkt står i vägen för det musikaliska. Tycker upptagningen är riktigt bra som helhet.
Strmbrg skrev:RogerGustavsson skrev:Hos mig tycker jag instrumentet breder ut sig väl mycket vänster-höger, vill gärna dra mot högtalarna. ..
Hm, inte heller det föreligger härest.
Ja helt klart en tendens att det mesta av det ljudliga händer med en dragning åt vänster kanal.goat76 skrev:Kralle skrev:Konstigt, jag upplever att inspelningen kantrar ganska tydligt åt vänster kanal, iallafall de låtar jag lyssnade på.
Strmbrg skrev:Många lyssnar ganska "tekniskt", verkar det som. Åtminstone verkar det som det utifrån kommentarerna. Och åtminstone får just jag det intrycket.
RogerGustavsson skrev:Strmbrg skrev:Många lyssnar ganska "tekniskt", verkar det som. Åtminstone verkar det som det utifrån kommentarerna. Och åtminstone får just jag det intrycket.
Du är ju ansvarig för frågeställningen ovan.
RogerGustavsson skrev:Jag tror instrumentet låter som din beskrivning. Vore galet att fixa till och få det låta som en riktig flygel.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster