Moderator: Redaktörer
Glebster skrev:Anar en viss bias…
Belker skrev:Hjälp! Jag trodde han var minst 65.
nuffe skrev:Belker skrev:Hjälp! Jag trodde han var minst 65.
Vad är det för fel på 65 då......???
En ålder som alla andra, det blir vad man gör det till.
Själv har jag några år kvar till 65 men ändå.
Henrik
Glebster skrev:I-or, vore kul att höra din åsikt om vilka kommersiella högtalare (tillverkare/modell) du anser var bra med avseende på dist (eller snarare frånvaro av densamma) och ofärgad återgivning.
Glebster skrev:I-or, vore kul att höra din åsikt om vilka kommersiella högtalare (tillverkare/modell) du anser var bra med avseende på dist (eller snarare frånvaro av densamma) och ofärgad återgivning.
eljulio skrev:Den här produkten är rätt spännande tycker jag. En mängd möjligheter till olika typer av musik via knapptryckning (presets) och den har hyllats rejält i olika sammanhang. Är högtalaren till och med prisvärd givet allt mervärde? Vad sägs om de tekniska lösningarna? Är det framtiden? Jo, jag sitter fullt nöjd, men det är ju kul att titta!
https://buchardtaudio.com/products/a500
Lite kul Carlsbergblinkning för övrigt.![]()
Här ett omdöme: https://youtu.be/w9QPRafwShE
Kraniet skrev:Johan_Lindroos skrev:Och ”BASH” betyder vad då?
Bash är väl iofs en form av class d det också.
I-or skrev:Helt klart görligt, speciellt om man gör högtalarna lika stora som Magicos. Högpresterande element i en trevägskonfiguration med stor och rundad baffel inkluderande en solid låda medför att man får lika bra ljudkvalitet som S5 Mk.II utan high end-trams.
Helmut skrev:Blir inte så många hemma byggen nu för tiden men fick jag tag i bra element för frekvens området 800 - 8 000 skulle jag vara sugen på nya projekt.
Glebster skrev:Tack I-or, har aldrig lyssnat på Revel. Tror jag.
MichaelG skrev:Glebster skrev:Tack I-or, har aldrig lyssnat på Revel. Tror jag.
Jag har ett par Revel Studio2 som beledsagas av ett gäng 12-or i lägsta oktaverna. Även om jag har haft välljudande högtalare innan dessa (och fortfarande har välljudande högtalare i andra rum i huset) så är det litet speciellt att lyssna via Revelerna. Särskilt om jag lyssnar på autentiska ljudtrycksnivåer. Jag får en extrem närvarokänsla (vid goda inspelningar så klart) tack vare den myriad av knirkande, knäppar, rasslande, osv som ju faktiskt hörs när man lyssnar live, men som åtminstone inte jag lagt märke till tidigare i en ljudanläggning. Min hypotes att att det är låg distorsion kombinerat med hög ljudtryckskapacitet som bidrar till detta. (Man måste spela starkt för att dessa små, svaga ljud ska nå fram och det måste vara låg dist för att dessa inte ska drunkna i annat - tänker jag.)
RogerGustavsson skrev:Det var inga billiga rackare...
Glebster skrev:Kul med lite off-topic om Revel, verkar vara kompetenta skapelser.
Kralle skrev:RogerGustavsson skrev:Det var inga billiga rackare...
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 2/98917271
Rydberg skrev:Kralle skrev:RogerGustavsson skrev:Det var inga billiga rackare...
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 2/98917271
En polare skrev på de där och efter lite frågor så slutade säljaren att svara. Hög risk att det är scam.
RogerGustavsson skrev:Verkar kosta 199000 kr nya.
pLudio skrev:Rydberg skrev:
En polare skrev på de där och efter lite frågor så slutade säljaren att svara. Hög risk att det är scam.
Bilden har en massa varningstecken; låg upplösning, väldigt hårt komprimerad, en vit kant, en svart kant, en del av en grå cirkel. Kan vara en gammal bild från en tidning. Absolut inte från en mobiltelefon.
MichaelG skrev:Glebster skrev:Tack I-or, har aldrig lyssnat på Revel. Tror jag.
Jag har ett par Revel Studio2 som beledsagas av ett gäng 12-or i lägsta oktaverna. Även om jag har haft välljudande högtalare innan dessa (och fortfarande har välljudande högtalare i andra rum i huset) så är det litet speciellt att lyssna via Revelerna. Särskilt om jag lyssnar på autentiska ljudtrycksnivåer. Jag får en extrem närvarokänsla (vid goda inspelningar så klart) tack vare den myriad av knirkande, knäppar, rasslande, osv som ju faktiskt hörs när man lyssnar live, men som åtminstone inte jag lagt märke till tidigare i en ljudanläggning. Min hypotes att att det är låg distorsion kombinerat med hög ljudtryckskapacitet som bidrar till detta. (Man måste spela starkt för att dessa små, svaga ljud ska nå fram och det måste vara låg dist för att dessa inte ska drunkna i annat - tänker jag.)
Glebster skrev:RogerGustavsson skrev:Verkar kosta 199000 kr nya.
På vilket sätt är det relevant? I synnerhet på detta forum där folk historiskt gått man ur huse för att gladeligen köpa alster från en enskild firma för motsvarande belopp utan att någon lyft på ögonbrynen.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 17 gäster