Matrojig fungerar nu väldigt bra. Jag har dock en fråga som jag tänkte ta en genväg att få svar på genom att ställa den här med hopp om att någon kunnig på området kan svara:
När jag kopplar in slutsteget mot ljudkortet fungerar det inte. Efter bara lite volym upp från ljudkortet börjar slutsteget svänga och dista. Jag måste helt enkelt koppla in en dämpsats mellan dem. Men då förlorar jag i effekt ut från slutsteget.
Min fråga är då varför börjar den svänga utan dämpsatsen?
Hur gör jag för att komma ifrån problemet utan att förlora för mycket i effekt ut?
Så här ser dämpsatsen ut nu:

- dämpsats.png (2.2 KiB) Visad 4510 gånger
Jag har testat flera olika värden på motstånden men detta och lite variation på det är det enda som fungerar.
Utimpedansen från ljudkortet är ca 400 ohm. Vad inimpedansen till slutsteget är vet jag inte men det står i databladet "Input sensitivity 40mV/150Kohm" Jag gissar att inimpedansen då är 150kohm.
Det är inget stort problem men jag skulle vilja få upp utnivån 5-10 dB till. Jag har räknat ut att den idag ger runt 2 watt ut men skulle vilja få upp den till 3-4 watt. Den är på 7 watt med med så mycket distorsion som 10%. Därför vill jag hålla mig på en bråkdel av det för att hålla distorsionen nere men lite mer än nu skulle den klara. tar jag bort dämpsatsen eller minskar motståndet i den börjar den svänga vid lite pådrag.
Någon som vet?