Moderator: Redaktörer
Jon_S skrev:Efter en kort marknadsundersökning kan jag konstatera att man ska bygga i 19mm MDF (istället för 22mm) om det går. Förhoppningsvis räcker det för att hålla emot när man drar på. Nu måste jag justera ritningen...
Någon som köpt färdigsågade raka bitar i Göteborg med omnejd med framgång? Var i så fall?
Jon_S skrev:Hej!
Ett litet steg framåt och en ny fundering. Den "inre" lådan är iaf klar att kexas ihop och delarna passade mycket bra.
Inför den yttre lådan funderar jag på vilket avstånd man minst bör ha från en intern stagvägg för att inte få problem. På bilden är det ca 80mm. Tänker att det borde räcka när slitsen är 7mm. Någon som har en synpunkt?
Jag fundera också på dämpplacering. Just nu är planen att fylla utrymmet mellan bakväggen och bakersta staget med 1/3 av dämpet och sätta de andra två längs väggen på varsin sida om den främre stagplattan, typ som påbilden. Vad tror panelen om det?
Jon_S skrev:Diskussion om porthastighet och turbulens finns i början av tråden
Glebster skrev:Basta! kan mig veterligen inte simulera MOL för slitsportar utan resultatet du ser är för motsvarande lösning med runda rör.
thulle skrev:Glebster skrev:Basta! kan mig veterligen inte simulera MOL för slitsportar utan resultatet du ser är för motsvarande lösning med runda rör.
Kom ni inte fram till att det stämde bra mellan rörvolym och slitsportsvolym? Skillnaden blir att du kan ha högre lufthastighet i slitsporten, och anger du detta högre värde i Basta borde väl beräkningarna stämma?
jonasp skrev:Det är inte bara en workaround, det är så man ska använda Basta. Så jag det fungerar att mata in rätt porthastighet där och få ett estimat på MOL. Dock är det för den glade amatören såklart väldigt svårt att veta vad maximal porthastighet är...
jonasp skrev:Tja, jag kan kasta fakturan in genom porten på brevlådan i ca 2 m/s?![]()
Skämt åsido, Isidor är såklart den verklige experten men runt 20 m/s för en vettig slitsport?
jonasp skrev:Tja, jag kan kasta fakturan in genom porten på brevlådan i ca 2 m/s?![]()
Skämt åsido, Isidor är såklart den verklige experten men runt 20 m/s för en vettig slitsport?
Användare som besöker denna kategori: andex2, Google [Bot] och 26 gäster