paa skrev:Hur kommer ersättningen för din egen arbetsinsats in i kalkylen?
Kostnaden för arbeta räknas in i tillverkningskostnaden. Kan vara ens eget arbete eller någon man anställer för avlastning.
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Hur kommer ersättningen för din egen arbetsinsats in i kalkylen?
Vintologi skrev:Vad är det jag bör tänka på först?
Har inte jättemycket erfarenhet men har redan skissat på högtalardesign osv.
Vilka regler gäller för immatrialrätt?
Kommer inte vara jättesvårt att göra produkter som slår allt hifiklubben säljer till lägre kostnad men detta är ingen garanti för att få några kunder tyvärr.
DQ-20 skrev:Vintologi skrev:Vad är det jag bör tänka på först?
Har inte jättemycket erfarenhet men har redan skissat på högtalardesign osv.
Vilka regler gäller för immatrialrätt?
Kommer inte vara jättesvårt att göra produkter som slår allt hifiklubben säljer till lägre kostnad men detta är ingen garanti för att få några kunder tyvärr.
Det första du skall tänkta på är kunden. Kardinalsfelet som nyföretagare gör är att de i för stor utsträckning utgår från vad DE vill göra, inte vad de tilltänkta kunderna vill ha. Det första du skall fråga dig är "Vad kan jag göra för någon annan?" [...]
Bästa,
DQ-20
MacBruce skrev:Ja, jo – det beror också på vad man egentligen vill sälja: sina egna idéer/insikter eller kundernas. Om man siktar på att "kränga vad som krängas kan", är väl dina råd utmärkta.
MacBruce skrev:Ja, jo – det beror också på vad man egentligen vill sälja: sina egna idéer/insikter eller kundernas. Om man siktar på att "kränga vad som krängas kan", är väl dina råd utmärkta.
Bill50x skrev:Om man alltid frågar kunden vad de vill ha så får man bara svaret om vad de redan känner til -och att det ska vara lite bättre.
Har man något helt nytt/bättre blir det svårare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster