Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Jag är mycket sugen, gillar den mässan, men har bara besökt den när den varit i huslängorna. Nackdel, för mig, är en lång resa i kombination med höga bensinpriser.
RogerGustavsson skrev:Jag bor ju nära och ska förstås dit. För långväga kan samåkande vara ett alternativ. Den som vill får gärna komma förbi hos mig.
juanth skrev:hifikg skrev:Jag är mycket sugen, gillar den mässan, men har bara besökt den när den varit i huslängorna. Nackdel, för mig, är en lång resa i kombination med höga bensinpriser.
Om du tar dig till Sthlm så samåker vi.
Ca 750:- tor med min bil.
Sen kan man bo en natt på Airbnb för ca 1000:- 2 pers
Entré 100:-
Eller entré + galamiddag med utställare 859:- totalt.
sportbilsentusiasten skrev:Jag åker från Göteborg, samåkning över dagen = skicka PM
Antingen lördag eller söndag
Strmbrg skrev:Jag tycker att mässor är något av det tråkigaste som finns. Tyvärr.
Och det oavsett vad de handlar om.
Det hade ju varit roligt att tycka att mässor var roliga.
juanth skrev:Strmbrg skrev:Jag tycker att mässor är något av det tråkigaste som finns. Tyvärr.
Då ska du besöka Sweetspot. Det är något annat än en vanlig mässa.
Sen är det förstås så att folk lyssnar på högtalare och anläggningar samt rummen de råkar stå i även på denna mässa men det är en annan stämning än på de mässor jag har besökt.
Som besökare tillskrivs du mer betydelse. Svårt att beskriva men det är varierat och jäkligt kul.
Strmbrg skrev:juanth skrev:Strmbrg skrev:Jag tycker att mässor är något av det tråkigaste som finns. Tyvärr.
Då ska du besöka Sweetspot. Det är något annat än en vanlig mässa.
Sen är det förstås så att folk lyssnar på högtalare och anläggningar samt rummen de råkar stå i även på denna mässa men det är en annan stämning än på de mässor jag har besökt.
Som besökare tillskrivs du mer betydelse. Svårt att beskriva men det är varierat och jäkligt kul.
Det låter ju bra.Fast jag tycker att det är så mördande båring att gå runt och titta på apparater och lyssna på båring musik.
Vad innebär "Som besökare tillskrivs du mer betydelse."? Innebär det till och med att kunna tråka ut både övriga besökare och alla utställare med mina önskemål om symfonisk musik?
Strmbrg skrev:Det här har jag ju gaggat om flera gånger förr:
Vad är det man hör på en mässa? Går det att på en mässa bedöma en pryl, högtalare eller ens hela anläggningen?
Mitt svar på den frågan är ett unisontNEJ!
Går det ens om man råkar hamna på den minst dåliga stolen i det minst dåliga rummet med den minst dåliga uppställningen och med självvald musik? NEJ!
Dessa "NEJ" är inte ens individuellt kopplade utan gäller för alla seriöst resonerande ljud- och musikintresserade.
Naturligtvis går det alldeles utmärkt att bedöma och tycka till om vad man hör där på plats, men det har inget värde utanför det rummet.
Vad är då meningen?
Allmänt kallprat om apparater?
Den sociala biten?
Estetiskt baserade intryck av apparaternas design?
Ett trevligt tidsfördriv?
Läsandet av tillhandahållna dokument?
Det enda som jag kan tänka mig kan vara en behållning för egen del är då den sociala biten. Den är förvisso inte alls att förakta.
sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Jag åker från Göteborg, samåkning över dagen = skicka PM
Jag är på!
hifikg skrev:Sweetspot, liksom HEM, brukar ha en hörna (Sweetspot hade en hel hall ett tag) där man kan förvärva nya vax och så får man en del inspiration av det som spelas. Numera går väl alla med Shazam och låtsas att de känner till varenda snutt som ljuder
sportbilsentusiasten skrev:sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Jag åker från Göteborg, samåkning över dagen = skicka PM
Jag är på!
Kul!
Vad hade du föredragit, lördag eller söndag?
sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:sprudel skrev:
Jag är på!
Kul!
Söndag
Strmbrg skrev:hifikg skrev:Sweetspot, liksom HEM, brukar ha en hörna (Sweetspot hade en hel hall ett tag) där man kan förvärva nya vax och så får man en del inspiration av det som spelas. Numera går väl alla med Shazam och låtsas att de känner till varenda snutt som ljuder
Vad är "Shazam"? Själv sätter jag en viss ära i att INTE känna till all musik.
Adhoc skrev:sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Kul!
Söndag
Finns det plats för en till så är jag också på. Lördag eller söndag kvittar men söndag kan vara bättre om eventuella missar från lördagen kanske hinner fixas till.
Strmbrg skrev:hifikg skrev:Sweetspot, liksom HEM, brukar ha en hörna (Sweetspot hade en hel hall ett tag) där man kan förvärva nya vax och så får man en del inspiration av det som spelas. Numera går väl alla med Shazam och låtsas att de känner till varenda snutt som ljuder
juanth skrev:Strmbrg skrev:hifikg skrev:Sweetspot, liksom HEM, brukar ha en hörna (Sweetspot hade en hel hall ett tag) där man kan förvärva nya vax och så får man en del inspiration av det som spelas. Numera går väl alla med Shazam och låtsas att de känner till varenda snutt som ljuder
Det är en app (program) för mobiltelefon.
Shazam lyssnar (efter ett knapptryck) på musiken och jämför mot ett arkiv och visar vad det är som spelas.
Oftast hittas rätt men mer obskyr eller ovanlig musik kan den ha svårt med.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 52 gäster