Hej alla,
jag bara drömmer lite nu men.. bakom min soffa har jag en hylla och under hyllan finns just ingenting. Gissningsvis är det upp till 500 liter volym tillgängligt.
Hur långt kommer man med 500 liter basfälla?
Moderator: Redaktörer
Elfsberg skrev:Hej alla,
jag bara drömmer lite nu men.. bakom min soffa har jag en hylla och under hyllan finns just ingenting. Gissningsvis är det upp till 500 liter volym tillgängligt.
Hur långt kommer man med 500 liter basfälla?
Elfsberg skrev:Cool.
Har du möjligtvis nån aning om hur många dB inverkan den har?
(Är det så man mäter dess effektivitet?)
Elfsberg skrev:Cool.
Har du möjligtvis nån aning om hur många dB inverkan den har?
(Är det så man mäter dess effektivitet?)
dilon skrev:Kan ett kvartsvågsrör (absorbent) var utformad som en fyrkantig lång låda?
avr7000 skrev:Vad skulle hända om man i öppningen applicerade fullt (helt fullt) med tunna 70-tals barnkalassugrör...
Stefan
I-or skrev:avr7000 skrev:Vad skulle hända om man i öppningen applicerade fullt (helt fullt) med tunna 70-tals barnkalassugrör...
Stefan
Man skapar på så sätt ett strömningsmotstånd som sänker Q-värdet för den reaktiva absorbenten (av kvartsvågs- eller Helmholtztyp). Följden blir en lägre och bredare topp i den ekvivalenta absorptionsarean.
avr7000 skrev:Är det bätttre eller sämre än att "stuffa" rockwool i den inre änden eller tyg äver öppning?
I-or skrev:Så länge som strömningsmotståndet är detsamma spelar det ingen roll hur man åstadkommer det och det är betydligt enklare att variera detsamma med fibrösa material.
Elfsberg skrev:avr7000 skrev:Är det bätttre eller sämre än att "stuffa" rockwool i den inre änden eller tyg äver öppning?I-or skrev:Så länge som strömningsmotståndet är detsamma spelar det ingen roll hur man åstadkommer det och det är betydligt enklare att variera detsamma med fibrösa material.
"spelar det ingen roll hur man åstadkommer det och det är betydligt enklare att moffa"
Vän av ordning påminner ödmjukast om att det på faktiskt kallas för att "moffa".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster