Ska kolla in AMP 23 för hemlån så snart det går

Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Har precis vinkat av juanth och Oa51 som varit på hifi-fika hos mig. Kul med besök och det hanns med lite musikspisning också. Tror jag missat ett av rummen i min rapport, det var juanth som pratade och visade en bild på ett rum där det lät bra.
RogerGustavsson skrev:Var ju länge sedan senast? Kanske inte kände igen er? I vilket rum var detta? Vi måste nog träffas oftare.
Tengil skrev:RogerGustavsson skrev:Har precis vinkat av juanth och Oa51 som varit på hifi-fika hos mig. Kul med besök och det hanns med lite musikspisning också. Tror jag missat ett av rummen i min rapport, det var juanth som pratade och visade en bild på ett rum där det lät bra.
Jag och EA-73 försökte få ögonkontakt med dig när du fotade, men misslyckades, tycker Holographic och TAD var bäst.
Vh Christer
RogerGustavsson skrev:Har precis vinkat av juanth och Oa51 som varit på hifi-fika hos mig. Kul med besök och det hanns med lite musikspisning också. Tror jag missat ett av rummen i min rapport, det var juanth som pratade och visade en bild på ett rum där det lät bra.
hifikg skrev:Kul, men behöver ett par OA51 så mycket förstärkeri? Eller det kanske bara SER mycket ut?
Nu var det egentligen få rum som bjöd på utstickande ljud, alltså i positiv anda i bemärkelsen – wow, det här var bra. De som jag tyckte om var Trollhätte-Carlsson, Rauna, TAD, Holographic Audio men Larsen hade nog mått bra av ett annat rum. Besvikelse var annars musikvalet i flertalet rum.
avr7000 skrev:hifikg skrev:Kul, men behöver ett par OA51 så mycket förstärkeri? Eller det kanske bara SER mycket ut?
Behöver o behöver.....nederst är mitt Michi S5 (slutsteg) mitten mitt P5 (försteg), överst är Magnus X3 integrerade som vi hade med som reserv
![]()
Jag gillar att spela starkt och med Purifielement och 2x500W 8 Ohm kan jag spela starkt...
Morello skrev:Lasses högtalare är inte pi120, utan ett specialbygge.
FBK skrev:Lite ansikten på medlemmar skulle ju vara kul att få, det är ju en del ansikten på en del bilder eller vill folk vara hemliga ? Om man besöker mässan nästa år så skulle det ju vara trevligt att träffa medlemmar och kanske äta något ihop tex. efter mässan. Så som man ofta gjorde förr.
FBK skrev:Nu var det egentligen få rum som bjöd på utstickande ljud, alltså i positiv anda i bemärkelsen – wow, det här var bra. De som jag tyckte om var Trollhätte-Carlsson, Rauna, TAD, Holographic Audio men Larsen hade nog mått bra av ett annat rum. Besvikelse var annars musikvalet i flertalet rum.
Brukar jag alltid klaga på, det är för gles musik och mässjazz, dvs inget som visar högtalarna styrkor och brister.
avr7000 skrev:Morello skrev:Lasses högtalare är inte pi120, utan ett specialbygge.
Lasse hade ett par färska pi120 till denna mässa och inte "Darth Vader".
RogerGustavsson skrev:FBK skrev:Lite ansikten på medlemmar skulle ju vara kul att få, det är ju en del ansikten på en del bilder eller vill folk vara hemliga ? Om man besöker mässan nästa år så skulle det ju vara trevligt att träffa medlemmar och kanske äta något ihop tex. efter mässan. Så som man ofta gjorde förr.
Det träffades även här men det är svårt att få ihop folk med kort varsel, telefonnummer saknas och inte vet man hur alla ser ut heller. Nu var det en del som kände igen mig trots mitt inte dagsfärska foto här på forumet. Claes (solhaga) och lunchade ihop. Efteråt träffades Joakim (Knuttebaloa), Henrik (genstruktur), Pelle (Snellepelle) och jag för lite pilsner. Dag 2 skippade jag, där var annars fler kända ansikten.
Till nästa mässa kanske vi ska lägga mera krut på samvarobiten? Nästa mässa är väl till hösten i Göteborg? 1-2 oktober går den av stapeln.FBK skrev:Nu var det egentligen få rum som bjöd på utstickande ljud, alltså i positiv anda i bemärkelsen – wow, det här var bra. De som jag tyckte om var Trollhätte-Carlsson, Rauna, TAD, Holographic Audio men Larsen hade nog mått bra av ett annat rum. Besvikelse var annars musikvalet i flertalet rum.
Brukar jag alltid klaga på, det är för gles musik och mässjazz, dvs inget som visar högtalarna styrkor och brister.
Nu är ju inte ljudnivån alena avgörande för god återgivning. Dock spelas ofta rätt komprimerad/odynamisk musik, medelnivån blir hög. Det är förstås rätt störigt med allt folk på mässor och en del musik kommer inte till sin rätt. En del av oss vill ha kortare musiksnuttar av olika musiktyper på rad, inte långa sega elgitarrsolon eller singer songwriter som visserligen kan ha en vettig text men sällan är något att testa en anläggning med. Elektronisk genererad musik är förstås ett eget kapitel och spelas ofta högt, där faller en del mindre högtalare bort när nivån höjs över normal lägenhetsnivå, grannstörande nivå.
FBK skrev:Lite ansikten på medlemmar skulle ju vara kul att få, det är ju en del ansikten på en del bilder eller vill folk vara hemliga ? Om man besöker mässan nästa år så skulle det ju vara trevligt att träffa medlemmar och kanske äta något ihop tex. efter mässan. Så som man ofta gjorde förr.
Morello skrev:avr7000 skrev:Morello skrev:Lasses högtalare är inte pi120, utan ett specialbygge.
Lasse hade ett par färska pi120 till denna mässa och inte "Darth Vader".
Dra på trissor!
RogerGustavsson skrev:Nästa mässa är väl till hösten i Göteborg? 1-2 oktober går den av stapeln.
solhaga skrev:RogerGustavsson skrev:Nästa mässa är väl till hösten i Göteborg? 1-2 oktober går den av stapeln.
Göteborg HIFI-show.
Sweetspot Event in Jonkoping has purchased Gothenburg Hifishow! Coming Gothenburg Hifishow october 1-2 will be Ingemar Carlssons last and Björn Hestners first.
Almen skrev:solhaga skrev:RogerGustavsson skrev:Nästa mässa är väl till hösten i Göteborg? 1-2 oktober går den av stapeln.
Göteborg HIFI-show.Sweetspot Event in Jonkoping has purchased Gothenburg Hifishow! Coming Gothenburg Hifishow october 1-2 will be Ingemar Carlssons last and Björn Hestners first.
Oj, en epok i graven! Men det kanske redan har nämnts i tråden, har inte lusläst.
Användare som besöker denna kategori: Belker och 52 gäster