RogerGustavsson skrev:Man lyssnar på en hel kedja av apparater inklusive rummet de står i och den musik som spelas. Jag tyckte det var ointressant och uppehöll mig inte länge i det rummet.
Ja visst är det så om man ska vara petig, men är det egentligen någon mening alls att gå på mässor då om man tänker så ? Försöker man inte urskilja framförallt högtalare så ser jag absolut ingen mening att gå på mässor i huvudtaget. Inte ens besöka Hifi butiker är det ju någon mening med utan du måste låna hem alla högtalare för att testa i ditt eget rum....
Och sedan har vi helt olika syn på det här med ointressant. Högtalare som pockar på uppmärksamheten brukar ha något register som sticket ut (oftast diskanten) och det ger mig lyssningströtthet. Högtalare som låter homogent brukar vinna i längden. Den bästa högtalare som jag ägt,Dynaudio Contour S3.4 var homogena.(spelade på dem i ett rum på 11kvm.) Modellen över 5.4 skulle funka i ett normalt stort vardagsrum, men det stannar vid en dröm då de är för dyra för min del även som begagnade nu.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.