Jodå – byxfladder var "blaha blaha" redan på den tid ( sent 70-tal) då jag experimenterade med den subwoofer ("isobarik") som sedermera presenterades i R&T 1980 (tror jag att det var). Minns inte om jag har berättat den anekdoten tidigare i
detta hära forumet:
Jag hade då mitt "labb" i källaren under ett dubbelgarage till en villa. Labbet var faktiskt "utsträckt" till ett trippelgarage som aldrig blev av. I anslutning till labbet hade jag också ett kontor, beläget utmed en lång korridor som avslutades med en gillestuga och en trappa upp till själva lägenheten. Hade en lampa som blinkade i labbet, om telefonen ringde på kontoret. (Detta hände sig långt innan man hade mobiltelefoner förstår ni, små barn...

).
Alltnog, jag höll på med att mäta på subwoofern i den allra lägsta regionen, då telefonen på kontoret ringde. Stängde av tongeneratorn, trodde jag – i hastigheten råkade jag i stället switcha över till det lägsta området på tongeneratorn... Medan jag talade i telefonen, kom hyresvärden farande och undrade, "vad i h-vete jag höll på med"... Uppe i lägenheten började nämligen dyrbarheterna i vitrinskåpen att knalla omkring och riskerade att falla i golvet...