Moderator: Redaktörer
AstroAI DT132A är en praktisk multimeter för lite pengar. Trots den lilla designen är displayen behagligt stor och mätinstrumentet erbjuder bra utrustning.
är liten, praktisk och billig AstroAI DT132A . Ändå behöver du knappast klara dig utan en funktion. Mätområdet ställs in automatiskt, minimi- och maxvärden sparas och det är till och med möjligt att mäta relativt. Även spänningsfallet för en diod är specificerat, vilket endast fyra enheter kunde göra i vårt test.
KarlXII skrev:Ser bra ut, Jag har ett gammalt as som är kombinerad med tängamperemätare. Bra iofs men används väldigt sällan, och gör ekipaget klumpigt. Dessutom är det glapp i den och behäver startas om hela tiden. Det blir nog en beställning.
xmag skrev:Finns det inga fler som vill visa sina verktyg? De behöver inte vara nyköpta och man behöver inte visa när de packas upp.
dewpo skrev:xmag skrev:Finns det inga fler som vill visa sina verktyg? De behöver inte vara nyköpta och man behöver inte visa när de packas upp.
JodåRätt verktyg för rätt jobb är min filosofi
![]()
Nedan visas två av mina verktyg
xmag skrev:Finns det inga fler som vill visa sina verktyg? De behöver inte vara nyköpta och man behöver inte visa när de packas upp.

petersteindl skrev:Här då?
[ Bild ]
Johan_Lindroos skrev:xmag skrev:Finns det inga fler som vill visa sina verktyg? De behöver inte vara nyköpta och man behöver inte visa när de packas upp.
Men...
Du visar ju inga vektyg själv, jag ser bara bilder på diverse mätinstrument.![]()
Calleberg skrev:petersteindl skrev:Här då?
[ Bild ]
Smart PeterJag kontrar med en "Dickpic" (en sorts verktyg det ochså, juh)
... Skit ochså bilden är för STOR, kan inte ladda upp...
xmag skrev:Jag byggde om kantstödet till fräsen så att när jag vänder på den kan jag fräsa i cirkel med justerbar radie.
Har vänt på kantstödet och monterat en bult i ett färdigt hål. Man borrar ett hål i mitten där man skall fräsa ut en cirkel och sätter ner fräsen med bulten i hålet:
Närmare bild på bulten:
Inställningen för liten radie (min 10cm):
Inställningen för större radie (max 30cm):
Jag vänder bara på kantstödet så kan den användas det den är till för igen.
.
.
Belker skrev:xmag skrev:Jag byggde om kantstödet till fräsen så att när jag vänder på den kan jag fräsa i cirkel med justerbar radie.
Har vänt på kantstödet och monterat en bult i ett färdigt hål. Man borrar ett hål i mitten där man skall fräsa ut en cirkel och sätter ner fräsen med bulten i hålet:
Närmare bild på bulten:
Inställningen för liten radie (min 10cm):
Inställningen för större radie (max 30cm):
Jag vänder bara på kantstödet så kan den användas det den är till för igen.
.
.
Snyggt!
Användare som besöker denna kategori: Froggy och 24 gäster