Moderator: Redaktörer
i skrev:Nattlorden skrev:
Sissel Kirkjebö (stavning?)
Ja, jag kommer aldrig ihåg hur hon stavas, så jag skippade henne i min lista...![]()
![]()
Hon har ju gjort ett "gästframträdande" i en platta av en "pop-artist" där hon sjunger något ur "Furst Igor", tror jag. Någon som har länk till CD:n ifråga ? Kommer inte ihåg artisten.
Nefilim skrev:Och för att komma med en annan tjej så har ju Carola i ärlighetens namn en fantastisk pipa!
Nefilim skrev:Shirley Clamp har ju en fantastisk pipa och vibrato!
dimitri skrev:Janis var fantastisk tycker jag
Nefilim skrev:Stewie Nicks i Fleetwod Mac är ju inte så dum heller!
BigD skrev:Bäst vet jag inte, det tycker jag är svårt att bedöma.
Den som tilltalar mig mest är dock Beth Gibbons, jag tycker hon hanterar sin röst på ett mycket angenämt sätt och det är mycket känsla när hon sjunger.
soundbrigade skrev:Såg Susanne Vega på TV en gång för länge sedan. Han var så diskret men var definitivt läcker (som sexobjekt). Ja hon sjunger fint också, men det har jag redan skrivit.
BigD skrev:Mja, asså nu menade jag inte tilltalar på det sättet att det skulle ligga något sexuellt i det hela, utan endast att hennes röst och sätt att sjunga tilltalar mig rent subjektivt.
Vem som obejktivt är bäst på att sjunga, t.ex. renast etc, har jag ingen aning om.
Jag är helt enkelt inte tillräckligt insatt i musikvärlden för att göra en sådan bedömning.
patrikf skrev:i skrev:Nattlorden skrev:
Sissel Kirkjebö (stavning?)
Ja, jag kommer aldrig ihåg hur hon stavas, så jag skippade henne i min lista...![]()
![]()
Hon har ju gjort ett "gästframträdande" i en platta av en "pop-artist" där hon sjunger något ur "Furst Igor", tror jag. Någon som har länk till CD:n ifråga ? Kommer inte ihåg artisten.
Det var Warren G. Låten heter Prince Lyor.
hajen1 skrev:Janis Joplin, Elkie Brooks och Tina Turner i yngre dar!
Erykah Badu och Björk har fantastiskt starka, karaktärsfulla och intressanta röster....jag kan inte tröttna på dem (har lyssnat på dem i... ca. 10 års tid)
xeizo skrev:Annars är jag väl inte den som snöar in så mycket på sångerskor, det är därför jag förekommit så sparsamt i den här tråden, jag är bättre på att räkna upp gitarrister
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster