Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Nu river jag av Idol, så hinner jag höra det före middagen
Backar o lyssnar om Leopold, fattade ärligt inte hans storhet första gången. Får se om jag begriper nu... nä... jag begriper inte, tycker det låter svajigt och osäkert, men juryn är hänförd.Spoiler:Visa
E skrev:Caroline: fyllde 20
Angelica: blev kidnappad av Anis
Sanna: med stora håret
hifikg skrev:De som dissar Idol förlorar verkligen många sköna upplevelser.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:De som dissar Idol förlorar verkligen många sköna upplevelser.
...och några tillfällen att gnissla tänder när det blir jobbigt falskt....
hifikg skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:De som dissar Idol förlorar verkligen många sköna upplevelser.
Sällan de visar något jobbigt numera, även om en del som lyckas bra i den första omgången fallerar rejält i senare moment. Å andra sidan har vi hört Madonna (eller var det Gaga?) utan autotune o det var inte vackert... å andra sidan kanske vi skulle tro att det är väldigt lätt att avancera i Idol om de aldrig visade plumpar.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:De som dissar Idol förlorar verkligen många sköna upplevelser.
Sällan de visar något jobbigt numera, även om en del som lyckas bra i den första omgången fallerar rejält i senare moment. Å andra sidan har vi hört Madonna (eller var det Gaga?) utan autotune o det var inte vackert... å andra sidan kanske vi skulle tro att det är väldigt lätt att avancera i Idol om de aldrig visade plumpar.
E skrev:Skulle inte Madonna kunnat sjunga om hon hade haft vettig medhörning
alltså?![]()
Undrar hur det är ställt med medhörningen på Idol. Finns det en
ljudtekniker på plats? Det uppstår rundgång titt som tätt och även om
nervositeten säkert förstör mer än något annat så påverkar förstås
också medhörningen hur man presterar.
Mvh E*
hifikg skrev:Det finns flera exempel på "duktiga" vokalister som låter rätt illa när man stänger av auto-tune. Madonnas framträdande autotunades i repriser och blev då utståbart.[ YouTube ]
hifikg skrev:Amy... wow... första tonerna o hon satt som en smäck en höstdag i april!
Hennes tolkning var ju riktigt bra, så bra att jag backade o tog om den.
Kan vara en av mina topp-favoriter, men det börjar bli några stycken nu.
Klart hon kommer topp-tio om hon inte klappar igenom helt.
En liten Amanda-vibb.Spoiler:Visa
hifikg skrev:Tyvärr får vi inte se mer av henne i årets Idol
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Tyvärr får vi inte se mer av henne i årets Idol
Och inte gjorde hon som valdes istället speciellt bra ifrån sig nästa gång heller....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster