petersteindl skrev:BUMP!petersteindl skrev:Apples nya organic cable är det senaste.
Bättre än tennisbollar.

Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:BUMP!petersteindl skrev:Apples nya organic cable är det senaste.
Bättre än tennisbollar.
goat76 skrev:FBK skrev:goat76 skrev:Jag vet varför, det är för att den leder till nya frågor.
LeifB, har du kommit fram till vilken kabel du ska köpa?
Har du en medlems tråd så är mitt förslag, önskar köpa EKK. Billigt och tillräckligt bra. Jag ska undersöka en annan kabel också, men den är visst hemskt dyr att få hem till Sverige i fraktdå den finns nere i Europa, Men varför frakten är så dyr ska utredas då kabeln är billig i pris och ska vara mycket bra.....
Jag är inte ute efter några kablar, jag har ju för bövelns skull Linn-godkända kablar! Duger dom för Linn, duger dom för mig.
Almen skrev:Granny Smith ger ett fräscht och krispigt ljud.
Bättre än tennisbollar.
hifikg skrev:Almen skrev:LeifB, försöker du trolla oss, eller?
Du bekräftar inte med ett ord alla de som tipsar dig, försöker förklara för dig, och lägger ned tid och möda på att besvara din ursprungsfråga.
Det enda som händer är att du dyker upp då och då med newbie-frågor som har ältats fram och tillbaka sedan forumet startade och som du själv hade kunnat söka fram på tre sekunder.
Vad är du ute efter, egentligen?
Behöver du fråga? Han kastar in en pinne i brasan när han tycker att vi tappar fart. Snart kommer frågan om kabellyftare!
Alpha-Audio skrev:The aim was to establish a link between measuring and listening. And that was partly achieved. The Top 3 based on measurements is largely the Top 3 of the blind listening test. Both the Shunyata (unanimous), the Van den Hul and the Audioquest were eliminated. However, the MIT (Martijn) and Driade (Yung) were also on the Top 3 list. So there was 70% overlap per author. Not a bad score. And with five cables in total - all scoring well - it is still a very neat score overall.
FBK skrev:
Rena PORR läsningen
Almen skrev:
Ja, herregud. Ännu ett meningslöst "test".Alpha-Audio skrev:The aim was to establish a link between measuring and listening. And that was partly achieved. The Top 3 based on measurements is largely the Top 3 of the blind listening test. Both the Shunyata (unanimous), the Van den Hul and the Audioquest were eliminated. However, the MIT (Martijn) and Driade (Yung) were also on the Top 3 list. So there was 70% overlap per author. Not a bad score. And with five cables in total - all scoring well - it is still a very neat score overall.
Vilket översatt till svenska betyder "Vi har ingen aning om vad vi sysslar med."
Almen skrev: "Vi har ingen aning om vad vi sysslar med."
LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
goat76 skrev:LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
Du får väl testa, att experimentera själv ger ofta bra insikt i hur diverse saker fungerar. Ibland är det inte det mest tekniskt riktiga som ger det bästa slutresultatet. Testa flera olika oljor för att se vilken just du föredrar.
BellsnWhistles skrev:LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
Hehe, jag har länge funderat över LeifB, kan möjligen LeifB själv kanske bekräfta huruvida han är en bot, ett troll eller bara allmänt vetgirig men ovillig att ta till sig svar & fakta?
BellsnWhistles skrev:LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
Hehe, jag har länge funderat över LeifB, kan möjligen LeifB själv kanske bekräfta huruvida han är en bot, ett troll eller bara allmänt vetgirig men ovillig att ta till sig svar & fakta?
LeifB skrev:Nej jag väger de förslag jag har fått med varandra.
Men det är så svårt att kunna bestämma sig.
Jag tror jag vill använda koppar. Gillar inte det ljusa ljudet som silver ger.
Sen är det en tråd eller flera. Har ingen erfarenhet av båda.
Har bara haft den man får från biltema och den är flertrådig.
Vilken är bäst?
idea skrev:
Man förstår ju att de inte begriper något om ellära när de presenterar mätresultat med frekvensberoende resistans, kapacitans och induktans. Det kan ju inte vara passiva kablar de mätt på med det resultatet. Sen förstod jag inte hur de utfört blindtesterna av 10 olika kablar men jag orkade inte läsa särskilt noga efter att jag ögnat igenom mätresultaten och konstaterat att dessa var helt meningslösa mätningar.
Calleberg skrev:BellsnWhistles skrev:LeifB skrev:En del säger att musiken blir mer lättflytande om man kör ormolja. Några kommentarer?
Jag har länge funderat över om LeifB kanske varit i lång konvalescens efter en hjärnblödning... (ja på riktigt)
Jag är lite glad över just det där inlägget eftersom det tyder på att så inte är fallet.
Användare som besöker denna kategori: Kraniet, tordnilsson och 32 gäster