Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kalejdokom skrev:Jag har lackat högtalare två gånger hos lackeringsverkstad som främst jobbar med köksluckor (ABC-Lack, Hindås) och valde vid båda tillfällen deras standardglans 35. Tror att det är ganska vanligt för kökslackering. Den är ganska matt och lätt att hålla ren från damm och fingeravtryck. Skulle gissa att den hamnar hyfsat nära originalet.
Hjalmar_Branting skrev:Rosa är helt uteslutet![]()
Kermit116 skrev:Haha, "... Ska ev lacka om mina 52or så vill hamna så nära orginalkulören som möjligt.". Det där trodde jag inte en sekund på efter att ha svarat på din post om Faktisk Express från Östersund.
Nu tipsade jag om att kontakta Larsen då får Du berätta vad dom gick för!![]()
![]()
/Nyfiken Kermit
FBK skrev:Hjalmar_Branting skrev:Rosa är helt uteslutet![]()
Trodde du ville vara unikSökte faktiskt på Carlsson Google och det var bara svarta,vita och träfaner på allt. Så om man skulle lacka någon gång så kanske man blir först med det. Men det beror ju också på vad som är snyggast i hemmet också, beroende på vilka möbler man har osv. Men alla Carlsson modeller överlag är mycket snygga högtalare i mina ögon och jag gillar modellerna i den svarta färgen. Men blanksvarta högtalare har aldrig tilltalat mig direkt så det kommer inte bli lackerade i blanksvart i så fall. Men jag kommer älska mina svarta original.
Hjalmar_Branting skrev:
Enl bild så tycker jag det är ganska likt Carlssonsvart-glans på OA52,fast bilden kanske inte gör rättvisa.
Hjalmar_Branting skrev:Var i kontakt med Larsen igår,finns ingen färgkod men glans 30-35 ska det va.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster