Och nu så fick jag på mailen ett meddelande att den 20:e var det stora saker på gång i ROON som skall revolutionera mitt lyssnade

Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Jag har fortfarande inte förstått vad ROON gör som jag inte kan göra själv?
juanth skrev:Vad behövs för att Roon ska fungera?
Räcker det med en dator och sedan direkt till Dac/Försteg?
juanth skrev:Det finns peq-möjligheter förstår jag. Går det även att dela aktivt?
dewpo skrev:juanth skrev:Det finns peq-möjligheter förstår jag. Går det även att dela aktivt?
Ja om du har en DAC med flera kanaler. Det är dock bökigare att få det att fungera i ROON än det är i HQPlayer.
solhaga skrev:Det är kanske Roon Remote som äntligen kommer, det vill säga att kunna lyssna på ditt bibliotek ”on the go” med mobilen?
JRiver har ju haft det ett tag nu.
solhaga skrev:dewpo skrev:juanth skrev:Det finns peq-möjligheter förstår jag. Går det även att dela aktivt?
Ja om du har en DAC med flera kanaler. Det är dock bökigare att få det att fungera i ROON än det är i HQPlayer.
Dock går det ju att använda Convolver i Roon, den fixar både kanalkonfigurationen och PEQ , det senare via FIR-filter genererade av gratisprogrammet rePhase.
Zzombie skrev:Dyrt och tungrott. LMS fungerar lika bra och är gratis. Testade Roon men tog bort det.
Ronnie skrev:Om man kunde få en funktion för att loopa bara en liten snutt ur en låt vore det guld värt också.
E skrev:Ronnie skrev:Om man kunde få en funktion för att loopa bara en liten snutt ur en låt vore det guld värt också.
Perfekt när man övar på gitarrsolon. Måste fixa en sådan funktion med
Tasker och Spotify nån dag. (Har redan gjort en "stop after current" för
uppspelning av ett spår i taget.)
Mvh E*
Zzombie skrev:Dyrt och tungrott. LMS fungerar lika bra och är gratis. Testade Roon men tog bort det.
jonasz skrev:Zzombie skrev:Dyrt och tungrott. LMS fungerar lika bra och är gratis. Testade Roon men tog bort det.
Tycker tvärtom, LMS är buggigt och opålitligt. Allt kanske beror på vilken hårdvara man har?
jonasz skrev:Mina Squeezeboxar funkar bättre med Roon.
Whether you’re working out at the gym, heading into the office, or traveling thousands of miles from home – Roon ARC gives you remote access to your complete library of artists, albums, playlists, and tags.
Lassej skrev:Precis, det var väl vad de flesta gissade. Gick enkelt och smidigt att uppdatera remote och core till roon 2.0 samt att installera Roon ARC appen som smidigt och snabbt kopplade upp mot core. Ska testa ARC i bilen i morgon.
ottovonkopp skrev:Lassej skrev:Precis, det var väl vad de flesta gissade. Gick enkelt och smidigt att uppdatera remote och core till roon 2.0 samt att installera Roon ARC appen som smidigt och snabbt kopplade upp mot core. Ska testa ARC i bilen i morgon.
CarPlay!? Precis som Plex (PlexAmp) då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 53 gäster