Zappa, det ser bra ut med den jämna lutningen. Bs60 kan ge extra tillskott (80-200 Hz) där det ofta behövs och det är en variabel till att spela med.
I-or, jo, jag valde ju bara att plotta över 100 Hz för att slippa de lägre moderna, men borde kanske tagit över typ 300 Hz. Poängen var att visa SBIR med reflexer från 4 ytor.
Lennart, på första sidan i denna långa och av mig sönderspammade tråd (har använt den som dokumentation av stegen) finns länkar;
viewtopic.php?f=3&t=72656Kraniet, det skulle jag kunna göra men i Vcad sätts bara dämpning från fronvägg, sidovägg, tak och golv i antal dB. 100 mm gullfiber lär ha frekvensberoende dämpning.
Gjort en distmätning för jmf sb17cac vs sb17nbac, samt sb26cdc vs sb26adc i rävarna. Kors i taket, what a suprise, lottovinst, I-or hade rätt:

- sb26cdc, sb17cac vs sb26adc, sb17nbac.png (611.64 KiB) Visad 3436 gånger
Mätt båda elementuppsättningarna, de mäter mycket lika. Bra kvalitetskontroll verkar det som.
Mer stealth-look med de svarta elementen.
Kontrar med en lite finare uppställning då elJulio frågade om bilder. Tyvärr varken fina lådor eller fina bilder. Ska bygga ett par golvare och sätta i elementen. De bör bli något finare. Och ännu lite bättre.

- Räv-Ovan.png (299.21 KiB) Visad 3441 gånger