Jag kommer att va där både lördag och
söndag har jag tänkt

Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:sprudel skrev:RogerGustavsson skrev:Nu är vi väl några som tar oss till Göteborg och Hifi-Show 2022. Ska vi träffas på något sätt? Kanske över lite mat o dryck? Jag nås på 0739417305
Trevligt, lördag gissar jag? 0705291682
Ja, för mig är det lördag som gäller. Kommer att "hänga på låset" och ta mig igenom det hela. Kan tänka mig en lunchpaus 13-14. Ska vi träffas då eller vill ni ha det efter 17?
solhaga skrev:Stort tack till nuffe och sammel för inkoppling och inläsning samt mina söner för bärhjälp.
(Video blockad av youtube)
solhaga skrev:Stort tack till nuffe och sammel för inkoppling och inläsning samt mina söner för bärhjälp.[ YouTube ]
(Video blockad av youtube)
sprudel skrev:Kan man få lite förhandstips på vad som var bra av de som varit där idag?
Det var tråkig att läsa, för de andra i rummet var ett över sju minuter långt Halleluja Moment.RogerGustavsson skrev: Hade för kort tid hos Solhaga men Anne-Sophie Mutter gjorde sig inte så bra men den inspelningen är lite vass.
solhaga skrev:Det var tråkig att läsa, för de andra i rummet var ett över sju minuter långt Halleluja Moment.RogerGustavsson skrev: Hade för kort tid hos Solhaga men Anne-Sophie Mutter gjorde sig inte så bra men den inspelningen är lite vass.
nuffe skrev:solhaga skrev:Stort tack till nuffe och sammel för inkoppling och inläsning samt mina söner för bärhjälp.
/quote]
En mycket trevlig fredag kväll i vänners samvaro som avslutades med en med en god middag, tack Sammel o Solhaga!
Adhoc skrev:Jag håller med en del om Rogers post om Lindström Audio, dom stora B&W och Vienna Acoustics gav bra intryck. Lindström-gubben själv förklarade sina tankar bakom högtalarna bra. I Holographics rum var det för varmt / för mycket folk för att jag ville vara där någon längre tid. Han kör väl någon "Ino-variant", lät tamt just då i alla fall med den musik som spelades. Italienarna med röda kablar som Roger nämnde, -vete tusan där. Det spelades någon gles musik med sjungande dam, inte en ton under 200 Hz, gick därför vidare. Solhagas rum gav säkert mest oj-upplevelsenär folk kom i i rummet med alla dess stora högtalare. Någon Mutter hörde jag inte, däremot en kompott blandad musik som inte var gles tråkmusik som var fallet i så många andra rum, Solhagas egen såväl som önskemål från besökande. Sträck på dig Solhaga, det lät bra.
Bästa rummet kanske inte var där, utan i Norsesund? Tyckte lite synd om Stephan Mangold som stod i trappen på Opalen med ett plakat om gratis bilskjuts (30 minuter) hem till sig i Norsesund. Mycket behaglig och som det verkar kunnig person som jag träffade tidigare i år på mässan i Jönköping, där ha erbjöd gratis hemlån av sina faslinjära analoga delningsfilter. https://www.mangoldinnovation.se/?page_id=246 Något att avsluta dagen med?
goat76 skrev:Fick ett nyhetsbrev från en butik som ska vara närvarande i Göteborg med en läcker bild som jag kanske istället borde ha postat i någon av kabeltrådarna? Alla dessa röda kablar bildar nästan ett slags konstverk, eller nåt.![]()
[ Bild ]
sammel skrev:Åker nöjd till Oskarshamn nu
sprudel skrev:Fantastisk anläggning du producerat, mycket fint ljudmässigt, bäst basåtergivning på hela mässan. Tumme upp!
FBK skrev:gles tråkmusik som var fallet i så många andra rum = det är som vanligt på mässor= finns anledning till att inte gå på mässor då det är "urtrist och ger inget"
Det enda som är roligt är ju att ni har träffats och sådant är jättekul.
Har inte varit på någon mässa på länge nu och det är ju inte lockande att det har blivit en standard för evigt med att spela gles tråkmusik. Hur mycket folk var det då
Var det trångt eller kö någonstans
![]()
Sista mässan i Stockholm var det inget sådant alls berättade en kompis utan det var betydligt mindre folk än vanligt. Kanske finns mer intresse på baksidan av Sverige....
MichaelG skrev:sprudel skrev:Fantastisk anläggning du producerat, mycket fint ljudmässigt, bäst basåtergivning på hela mässan. Tumme upp!
+1 I nästan alla andra rum fanns mer eller mindre störande resonanser i basen. Jättekul att höra din fina anläggning!
RogerGustavsson skrev:Den där demon med switchen från Nordost QNet (https://nordost.com/blog/introducing-th ... rk-switch/) var ju intressant, det gick att höra förbättringen även om jag satt längre bak på ena sidan i salen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster