Bra frågor och de säger mig att du är på rätt väg!
1. Godset: Tjockleken på godset. Finns det några över/undre gränser givet att lådvolymen i slutändan landar på mellan 17 och 19 liter? Baffeln är lättare att göra med avfasning om godset är tjockt, då kan profilen fräsas. Kan godset vara olika tjockt? Om man tänker att godset till baffeln är tjockare än övriga sidor tex.
Ja, det kan vara olika tjockt. Jag har använt 16 mm förutom baffeln där jag använt först 48 mm (3*16 mm) och i den andra prototypen 30 mm MDF
2. Den figursågade skivan: Den figursågade skivan runt diskanten. Skall den vara exakt 3 mm i tjocklek? Ska den fasas ut mot baffeln? På bilden syns modelleran gå ned mot basen som en klocka. Är det rekommenderat att det ska vara så? Eller kan den "extra" baffeln omsluta båda elementen?
Det är bra om den 3 mm men 4 mm går bra (t ex tjock faner) om man slipar ner lite vid övergången till diskantplattan, eller att sätta ytterligare tätningslist under diskantplattan, som gör att övergången blir sömlös.
Extrabaffel kan omsluta båda elementen och även gå ner hela vägen. Jag har själv tänkt göra så i nästa version och då välja ett snyggt figursågad faner. Nertill är det inte så viktigt hur det ser ut, så här är man fri att forma som man tycker blir snyggast.
3. Porten på sidan: Finns det möjlighet till fler bilder/vinklar på porten på yttersidan? Som vi tolkar placeringen blir det baksidan av elementen som är sidan som avses.
Ska se om jag kan lägga upp en bild men det är alltså på yttersidan nertill som porten mynnar ut.
4. Baffelns rundning: Det ska vara minst 20 mm. Ju mer desto bättre? Så nära elementen som möjligt?
Ju mer desto bättre, nästan till den gräns att du inte har en baffel längre

. Men med kraftig rundning bör man göra den mindre brant ju närmare elementen man kommer. Poängen är att få till en grdvis rundning, dvs svag närmast elementen och kraftigare närmare kanten. Detta är det optimala, bättre än att kantfräsa.
5. Material: Ok att blanda material? Baffeln skulle med fördel kunna vara plyfa av hög kvalitet, medan övrigt material är MDF.
Ok att blanda. Säger jag även om det är en I-or fråga. Tänker dock att frågan rör suboptimeringar och är bara att släppa så länge materialet är tillräckligt tjockt.