Jag har alltså släppt mitt första album, Perception State, under artistnamnet Costallic, genren är ambient och för de som inte känner till vad det är så kan det nog bäst beskrivas som en mkt lugn form av elektronisk musik, utan sång och oftast även utan utallad rytm.
Jag hade inte detta som mål när jag började i januari i år, att göra lite musik för mig själv i källaren med enkla medel var en form av avkoppling, resultaten som var av (det måste sägas) varierande kvalitet givet min obefintliga erfarenhet på området, lades upp på soundcloud och delades med familj och vänner med förhoppning om lite feedback.
Jag behövde dock koppla av rätt mycket skulle det visa sig, så efter ett ganska exakt ett halvår hade jag lagt upp 30 st låtar på soundcloud och lyssnarantalet var då fyrsiffrigt, jag hade även fått ett par erbjudanden om skivkontrakt av varierande seriösitet.
Då jag inte visste hur man skulle bete sig eller vad man skulle tänka på i denna för mig helt nya situation vände jag mig till ett lite mer väletablerat band som jag lyssnar mycket på i samma genre och hjälpen jag fick från Carbon Based lifeforms och andra inarbetade artister och kunniga i genren ledde tillslut till att mitt första album släpptes på labeln Drift Deeper Recordnings (London) den 23 speptember i år.
En oväntad, omtumlande och fantastiskt rolig resa, är ni nyfikna så kan man hitta albumet på flertalet streamingsiter och distributions kanaler som bandcamp mfl. men jag nöjjer mig med några exempel i länken nedan:
https://fanlink.to/ddr052

Mvh / Anders Martinsson