Moderator: Redaktörer
xmag skrev:Håller på med att ta fram kretskort för Matrojig. För att kunna göra det måste jag först ta fram krets för nytt slutsteg.
Så här tänker jag mig att slutsteget skall se ut:
Frågor på detta?
jansch skrev:xmag skrev:Håller på med att ta fram kretskort för Matrojig. För att kunna göra det måste jag först ta fram krets för nytt slutsteg.
Frågor på detta?
Jag har "tjatat" om det tidigare, jag hade byggt på +/- matningsspänning så slipper man alla DC- blockerings kondensatorer och spänningsdelare och kan istället tillföra RC-filter för att få den bandbredd man vill ha.
Min hemmagjorda mät-effektförstärkare är byggd på LM3886 och med +/- matning dimensionerad för ca 10W i 8 ohm men tål väldigt lågohmig belastning utan att storkna.
(Bara en synpunkt från mej..........)
jansch skrev:xmag skrev:Håller på med att ta fram kretskort för Matrojig. För att kunna göra det måste jag först ta fram krets för nytt slutsteg.
Frågor på detta?
Jag har "tjatat" om det tidigare, jag hade byggt på +/- matningsspänning så slipper man alla DC- blockerings kondensatorer och spänningsdelare och kan istället tillföra RC-filter för att få den bandbredd man vill ha.
Min hemmagjorda mät-effektförstärkare är byggd på LM3886 och med +/- matning dimensionerad för ca 10W i 8 ohm men tål väldigt lågohmig belastning utan att storkna.
rikkitikkitavi skrev:jansch skrev:xmag skrev:Håller på med att ta fram kretskort för Matrojig. För att kunna göra det måste jag först ta fram krets för nytt slutsteg.
Frågor på detta?
Jag kan förstå hur du menar men håller nog med xmag här. För mätapplikationer på hlgtaare duger detta fint.
Jag hade tom övervägt en av alla dessa laptopsladdare som driver runt. Med 19-20V så får man mer sving. Ev störningar från switchningen är långt över mätfrelvenserna.
Michael skrev:C7 bör sitta nära och med korta ledare till ICn.
rikkitikkitavi skrev:Du behöver inte cadda om, bara byta plats på C7 och C4
Jag utgår från att du har en stabiliserad nätdel till denna, antingen linjär med externa glättningskondingar eller sagda laptopladdare?
Michael skrev:Det var märklig placering och dragning vid C7. Sätt den vid de två ic pinnar den skall ansluta till, så blir det två raka korta ledare. Plus du slipper dra en ledare mellan två paddar.
//Michael
Michael skrev:Det var det caddade mönsterkortet som jag avsåg, alltså det du kallar riktiga (ej labb).
//Michael
xmag skrev:Jag förstår nu vad du menar. Jag skall titta på om jag kan korrigera det innan jag skickar in för tillverkning.
o ic o
│ │
o c7 o
│ │
│ │
Michael skrev:xmag skrev:Jag förstår nu vad du menar. Jag skall titta på om jag kan korrigera det innan jag skickar in för tillverkning.
typ så här (om det går att tolka)
- Kod: Markera allt
o ic o
│ │
o c7 o
│ │
│ │
//Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster