Moderator: Redaktörer
Calleberg skrev:Entreq måste väl ändå vara ohotad etta
pLudio skrev:Calleberg skrev:Entreq måste väl ändå vara ohotad etta
Peter Belt var nog värre. Kan tänka mig att han varit en inspiration.
eljulio skrev:Ja, vad är den värsta ormoljan ni har sett saluföras? Igår snubblade jag över ett Youtubklipp som jag tycker kvalar in:
[ YouTube ]
Kronkan skrev:För mig så är ormoljeprodukter sådana som utan tvekan är fullständigt omöjliga med alla rimliga teorier att förstå hur de kan fungera.
Om man tittar på Peter Belts produktlista så innehåller den 28 produkter som väl kan anses tillhöra sådana produkter vars funktion rimligtvis inte kan förstås.
https://pwbelectronics.co.uk/product-information
Antalet produkter är kanske oslagbart. Till försvaret hör väl att produkterna inte var hiskligt dyra.
Jag har faktiskt sett en av produkterna som kan liknas vid en mask som skulle lindas som en spiral kring kablarna.
Bl a såldes gem som påstods skulle hindra ”morphic” resonanser. Kanske lite roligt kreativt påfund.Jag lyckas tyvärr inte kopiera någon bild..
Kronkan skrev:Tack för att du läser vad jag skriver. Skall försöka minnas detta bra råd!
....
Conan skrev:Men den andra gruppen produkter & tweaks är mycket mera lömsk.
Conan skrev:Jag vet inte vad som är värst egentligen:
- Det som för alla normalt fungerande människor uppenbart är dårskap (Peter Belt, Coconut Audio, Entreq mm)
- Det som ändå även för rimligt fungerande människor ger ett skimmer av att kunna fungera (dyrsladdar, nätrenare, mystiska omsamplare, HDCD, MQA osv...)
Den första kategorin behöver man ju inte bry sig om helt enkelt. Det kan t.o.m. vara lite underhållande att se vad dårarna hittar på. Men den andra gruppen produkter & tweaks är mycket mera lömsk.
Almen skrev:Ormolja marknadsfördes ju ursprungligen som medicin emot reumatism och ledbesvär, och det skulle ju kunna fungera.
Calleberg skrev:Almen skrev:Ormolja marknadsfördes ju ursprungligen som medicin emot reumatism och ledbesvär, och det skulle ju kunna fungera.
Det kan det absolut göra, men troligen då pga placebo. Det vill säga man känner sig på riktigt bättre så länge man tror på medecinen. Det "funkar" alltså, bara inte på det sätt man tror.
Almen skrev:Ormolja marknadsfördes ju ursprungligen som medicin emot reumatism och ledbesvär, och det skulle ju kunna fungera.
Kronkan skrev:Däremot kan man få ökat välbefinnande. Kan det påverka?
Conan skrev:Jag vet inte vad som är värst egentligen:
- Det som för alla normalt fungerande människor uppenbart är dårskap (Peter Belt, Coconut Audio, Entreq mm)
- Det som ändå även för rimligt fungerande människor ger ett skimmer av att kunna fungera (dyrsladdar, nätrenare, mystiska omsamplare, HDCD, MQA osv...)
Den första kategorin behöver man ju inte bry sig om helt enkelt. Det kan t.o.m. vara lite underhållande att se vad dårarna hittar på. Men den andra gruppen produkter & tweaks är mycket mera lömsk.
dewpo skrev:Nu tycker jag att ni silar mygg och sväljer kamelerAllt detta ni ojar er över är förstås skitsaker jämfört med de samhällsfenomen som vilseleder miljarder människor. Ormoljans kung stavas förstås religion
"Tro kan försätta berg"
Pyttsan
dewpo skrev:Nu tycker jag att ni silar mygg och sväljer kamelerAllt detta ni ojar er över är förstås skitsaker jämfört med de samhällsfenomen som vilseleder miljarder människor. Ormoljans kung stavas förstås religion
"Tro kan försätta berg"
Pyttsan
peterh skrev:dewpo skrev:Nu tycker jag att ni silar mygg och sväljer kamelerAllt detta ni ojar er över är förstås skitsaker jämfört med de samhällsfenomen som vilseleder miljarder människor. Ormoljans kung stavas förstås religion
"Tro kan försätta berg"
Pyttsan
Nu blir det debatt !
Policy skrev: 4. Inga OT-ämnen!
[...]
7. Diskussioner om Politik och Religon är inte tilllåtet.
"Tro kan försätta berg"
Pyttsan
sprudel skrev:Siste idioten är inte född än.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster