Ted_B skrev:51.2:orna gick för 3051 kr på tradera

Hur många här noterade den budgivningen ? Ingen...

Fick ett bud på 6000 som inte kom upp i reservationspris och sedan dumpar dem för 3051

Är i mina ögon ett KLART större fynd än 52 som nyligen utsågs till (årets fynd 2500kr)då dessa bör låta bättre med .2 elementen. och går att bygga om till N-versionen som än så länge är den bästa Carlsson som jag hört.
Då släpper vi på gaskranen lite då..... De låter väl inte bättre,....

Är helt enkelt dåligt ljud i en attraktiv låda.....konstigt med tanke på elementen i dessa 51.2

. Inte undra på att så många Carlsson hamnat på tippen, alla original utom OA52.2 låter dåligt. Ja, grabbar. Nu när Carlsson original priserna är på väg ner i källaren, så är Carlsson original en hajp ljudmässigt

förutom då 52.2 Eller.......................
De enda som ser ut att vara poppis bland vanligt folk är ju OA12 och OA14original och där verkar priserna någorlunda stabila.
Ärligt talat så hoppas jag klart mer på att de som bygger om sina Carlsson får igen pengar på inköp av låda och nya element osv än att priserna på gamla Carlsson hålls uppe, för det är dem som de flesta ljudnördar sitter och njuter av och inte originalmodellerna då den infon lyser med sin frånvaro här på forumet i så fall.
Stig var långt före sin tid och skulle ha levt även idag, hans tänkt och dagens element = succé Om någon sagt till mig att man kunde köpa ett par OA51.2 för 3051kr för 1år sedan så hade jag skrattat, men det var då det.
Nu tror jag ju inte på att detta kommer fortsätta så här med OA51 och 52, men priserna på gamla kommer nog sjunka en bit och att de 51 original för 6300kr på Hifitorget är tröga att sälja är kanske inte konstigt.
Tur är att jag har mina OA50 med SB element.

De kommer skänka glädje

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.