Moderator: Redaktörer
Det blir inte sämre med 8Slartibartfast skrev:...just för att fyra stycken basmoduler är det perfekta antalet.
Mr_Ekan skrev:i14 och pi60 skiljer 2000:- i monteringssats. Varför i hela friden köpa i14? Man kan väl likväl dela pi60 vid 80 Hz, och då få ett par toppar som utan problem kan nyttjas fullregistrigt.
adzer skrev:om man nu som jag tycker att golvhögtalare är snyggare en stativare så kan man alltid köra pi60 med basmoduler, då får man snyggaste möjligt stativ på köpet![]()
och möjligheten att köra dom som fullregistare
nl1970 skrev:Wolfie skrev:Jag gillar inte att ha högtalare på stativ... Varför jag valde i28s.
Mig gör det inget att ha högtalare på stativ. Vad vinner man på att skaffa i28s i stället på i14s?
Wolfie skrev:Tja möjlighet till 6 dB högre ljudtryck är ju en sak.
Wolfie skrev:Lägre distorsion (jämfört vid samma ljudtryck) är ju en annan sak.
nl1970 skrev: Ok, hur högt kan man spela då? Har du spelat så att du skulle ha bottnat ett par pi14s? Eller kommer man inte i närheten av att utnyttja systemet till max?
Wolfie skrev:...Minns jag rätt när jag pratat med IÖ så är impulssvaret ännu snyggare på i28s (korrekt inställda med basmoduler) än det är på pi60s.
nl1970 skrev:Wolfie skrev:Tja möjlighet till 6 dB högre ljudtryck är ju en sak.
Ok, hur högt kan man spela då? Har du spelat så att du skulle ha bottnat ett par pi14s? Eller kommer man inte i närheten av att utnyttja systemet till max?Wolfie skrev:Lägre distorsion (jämfört vid samma ljudtryck) är ju en annan sak.
Är det så ända från noll? eller kommer det vid ett visst ljudtryck där i14s inte hänger med längre?
Harlin skrev:Pinnick: Jag ställde samma fråga till konstruktören för ngn månad sedan eftersom jag tyckte den modellen (i28) fattades i utbudet. Svaret jag fick var att diskanten som används i pi60 (och som skulle vara aktuell i en i28-modell) inte har den höga känslighet som krävs för konstruktionen.
micke5721 skrev:Harlin skrev:Pinnick: Jag ställde samma fråga till konstruktören för ngn månad sedan eftersom jag tyckte den modellen (i28) fattades i utbudet. Svaret jag fick var att diskanten som används i pi60 (och som skulle vara aktuell i en i28-modell) inte har den höga känslighet som krävs för konstruktionen.
Hmm. Den nya pi60 ska visst ha samma diskant som i pi60s så då borde det ju gå
micke5721 skrev:Harlin skrev:Pinnick: Jag ställde samma fråga till konstruktören för ngn månad sedan eftersom jag tyckte den modellen (i28) fattades i utbudet. Svaret jag fick var att diskanten som används i pi60 (och som skulle vara aktuell i en i28-modell) inte har den höga känslighet som krävs för konstruktionen.
Hmm. Den nya pi60 ska visst ha samma diskant som i pi60s så då borde det ju gå
Wolfie skrev:Däremot använder i28s samma baselement som "vanliga" pi60, dock har
elementen fått tilläggen s då de är selekterade och matchade med lägre
toleranser (om jag förstått det korrekt).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster