Jag kan svara på din fråga, helt oironiskt, faktiskt.
Använd skapligt Billiga MKP kondingar, allt som är dyrare än Jantzen Cross Cap går bort och Cross Capparna är ändå lite lite för dyra tycker jag.(om man köper dem på HK)
Det kan man nog ändå ha råd med upp till 10-15 microFarad.
Högkvalitativa elekrolyter för hela slanten för allt som är större än det. Man kan parallella dem med en liten MKP on man vill få lite feelgood.
Ibland kan man kanske tillåta sig lite MKT kondensatorer i spannet15-33 microFarad
Spolar, luflindat till Mellan/diskant filltret. Behöver inte vara fetare än 0.8 mm.
Köper du foliespolar kommer jag hemsöka dig mitt i natten och garrotera dig med avlindad folie
Spolar för bas/mellan, Ferritkärna OCH fet (1,2-1,4mm) tråd alla dar i veckan. Att försöka sig på att använda luftlindade spolar för delning vid 200Hz och lägre är bara dumt.
Generellt för spolar är att det inte är raketforskning, man ser direkt på dem om lindningen är hyffsat gjord, tråddiameter kan du mäta med skjutmått och du kan i vart fall enkelt kolla DCR.
Jag låter priset bestämma och köper det billigaste som verkar hålla rimlig kvalite,
För spolar till bas mellanregistret blir det 100% en balansgång mellan DCR och Pris, Jag köper spolar med så låg DCR men ochså så lite ferrit som jag har kan ekonomiskt motivera för applikationen.
Sist jag handlade filterkomponenter blev det på Conrad

Edit: förutom Spolar till passiva subwooferfilter så betraktar jag personligen ovanstående som mer eller mindre Endgame. För delning under 2-300Hz är det aktiv delning som gäller och ett passivt filter med LP/Hp gren för delning vid under ca 150Hz går inte att utföra överhuvudtaget med samma prestanda, i vart fall inte utan att den passiva blir ohemult dyr.