Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Jag firar min födelsedag denna torsdag genom att spela Frank Sinatra och "It was a very good year" trots att det gångna året har varit ett av de sämsta på länge med Putins aggressionsbrott mot Ukraina, fortsatt pandemi och fortsättning på ljudnivåkriget. Nåväl, sällsynt fin ljudåtergivning och en uppsjö av välljudande kompaktskivor omkring mig, ett glas Crémant de Loire och hemlagad pizza i ugnen gör situationen uthärdlig.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Har till tonerna av Elvis Presley sjungandes julsånger inlett helgfirandet med tomtegröt, Wasa Sport med en tjock skiva skinka och stark söt senap samt därpå en ruskigt fin dry martini och hela skivan "Ringen I klockor" med Täby kyrkas kammarkör på Proprius från 1996. Jag åt en liten skål chips därtill. Fick några tankar om återgivningen från OA52.2 i vardagsrummet och fortsätter övningen i musikrummet.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:På julafton spelas julmusik för hela slanten – Ingvar Wixell, Solveig Ågrens kammarkör, Stockholms musikgymnasiums kammarkör, en samling med amerikanska 50- och 60-talsartister, Bis-skivan ”Nu stige jublets ton” och nu, i väntan på Kalle, Phil Spectors julskiva. Alternerar mellan OA52.2 och tv-högtalarna OD11. De senare låter oförskämt bra efter att Sonos-förstärkaren kopplats ur och ersatts av en gammal hederlig Rotel BA-820AX. Har avnjutit jullunch och ser fram emot espresso och mango- och passionsfruktmoussetårta.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev: inlett helgfirandet med tomtegröt, Wasa Sport med en tjock skiva skinka och stark söt senap samt därpå en ruskigt fin dry martini och hela skivan "Ringen I klockor" med Täby kyrkas kammarkör på Proprius från 1996. Jag åt en liten skål chips därtill.
Med vänlig hälsning
Pekka
jogge skrev:PekkaJohansson skrev: inlett helgfirandet med tomtegröt, Wasa Sport med en tjock skiva skinka och stark söt senap samt därpå en ruskigt fin dry martini och hela skivan "Ringen I klockor" med Täby kyrkas kammarkör på Proprius från 1996. Jag åt en liten skål chips därtill.
Med vänlig hälsning
Pekka
Där är vi lika Pekka. Men jag har haft julmust till maten, och senare Vira Blåtira till chipsen. Detta till tonerna av Stones och Clapton. God jul!
Dartman skrev:Hos Dartmans börjar varje julafton med The Yobs - Christmas album till frukost.
Denna julafton har det senare blivit Ultravox - Rage in Eden följt av en trippel Genesis: Nursery Cryme, Foxtrot och Selling England by the pound. Får se vad jultallriken skall ackompanjeras av senare.
God Jul på er!
//Jonas
Dartman skrev:Det visade sig bli en trippel Marillion: Script for a Jester's tear, Childhood's end och Clutching at straws. Sen, just nu, Opeth - In Cauda Venenum.
Det är bara att konstatera att jag är en progpojke. Åtminstone idag.
//Jonas
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster