Moderator: Redaktörer
andershelin skrev:Börjat titta lite på att kunna föra över streamad musik till min gamla Denon 2105. Spotify tänker jag först och främst.
Vad behöver jag?
Vad jag läst är det bättre om jag kör via wifi än bluetoth, stämmer det?
Funkar Hifiklubbens Argon Audiostream 2 MK3? (2400:-)
Inte i något behov av radio iofs. Så någon form av streamer utan radio vore bra/billigare?
Någon annan apparat i samma prisnivå som funkar bra?
Henrik36 skrev:ChromeCast Audio gör jobbet strålande och man styr Spotify med telefon. Har du även en extern DAC så går det få ganska ok ljud. Finns dock bara begagnade CCA nu för tiden.
RogerGustavsson skrev:Chromecast Audio fungerar bra med Tidal och Qobuz. Digitalt ut till extern DAC.
pLudio skrev:Epsilon har bara satt sitt namn på WiiM Mini. WiiM har även kommit med en större modell nyligen.
Morello, vad använder du för mjukvara i Windows när du styr musiktjänsterna från telefonen? Har HTPC men tycker inte det är så smidigt just för att strömma musik.
ottovonkopp skrev:En gammal Smartphone funkar också. Om du eller någon du känner har en liggandes så kostar det ju inget.
andershelin skrev:ottovonkopp skrev:En gammal Smartphone funkar också. Om du eller någon du känner har en liggandes så kostar det ju inget.
Har smartphone men förstärkaren har ju ingen funktion att ta emot signaler trådlöst, därav min fråga.
Morello skrev:pLudio skrev:Morello, vad använder du för mjukvara i Windows när du styr musiktjänsterna från telefonen? Har HTPC men tycker inte det är så smidigt just för att strömma musik.
Jag skulle aldrig komma på tanken att styra något från en leksaksdator (sk smartfön).
ottovonkopp skrev:En gammal Smartphone funkar också. Om du eller någon du känner har en liggandes så kostar det ju inget.
Morello skrev:pLudio skrev:Epsilon har bara satt sitt namn på WiiM Mini. WiiM har även kommit med en större modell nyligen.
Morello, vad använder du för mjukvara i Windows när du styr musiktjänsterna från telefonen? Har HTPC men tycker inte det är så smidigt just för att strömma musik.
Jag skulle aldrig komma på tanken att styra något från en leksaksdator (sk smartfön).
Morello skrev:Jag skulle aldrig komma på tanken att styra något från en leksaksdator (sk smartfön).
andershelin skrev:Jag vet inte om jag fick svar på andra delen i frågan....är det bättre köra via husets wifi än bluetooth?
andershelin skrev:Och den där Argon-apparaten, är den ok? Den kanske bara har bluetooth förresten......
Morello skrev:En liten dator med windows gör jobbet och kan dessutom användas till allt möjligt och är betydligt mer framtidssäker än sådana där leksaker.
andershelin skrev:Jag vet inte om jag fick svar på andra delen i frågan....är det bättre köra via husets wifi än bluetooth?
Och den där Argon-apparaten, är den ok? Den kanske bara har bluetooth förresten......
peterh skrev: ...TP kabel ännu bättre.
RogerGustavsson skrev:Trådat är ofta stabilare än trådlöst, är det väl som menas?
RogerGustavsson skrev:Trådat är ofta stabilare än trådlöst, är det väl som menas?
peterh skrev:RogerGustavsson skrev:Trådat är ofta stabilare än trådlöst, är det väl som menas?
Precis. Och inget trassel men interferens och yttre störningar.. En tråd är rakaste vägen mellan bryggan och mottagaren
och är opåverkad av att man byter / configurerar om wlan utrustningen. Väl kopplad så sitter den kvar.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 21 gäster