Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Annat alternativ kunde varit en ljudande högtalare på ena kanalen och en högtalare som spelar utom hörområdet på vänster, dvs monoljud
avr7000 skrev:Skulle detta innebära att det är OK med en aktiv 3-vägare där Bamsefar står för 6 kanaler drivning vid lyssningstillfället om bara aktivt filter och alla element/låda etc. ryms i kostnadsramen...?
/Stefan
Bamsefar skrev:Aktiva filter ingår definitivt i konstruktionen, och således kostnadsramen.
Vad gäller slutsteg så har jag tillräckligt med kanaler för de mest krävande konstruktioner
Naqref™ skrev:
Referenshögtalare för utvärdering är Audio Physics Avanti III, McLaren F1 eller liknande högtalare.
Margaux skrev:Naqref™ skrev:
Referenshögtalare för utvärdering är Audio Physics Avanti III, McLaren F1 eller liknande högtalare.
Med tanke på att det bara finns ett par McLaren F1 i norden så antar jag att det är mina som avses![]()
![]()
Självklart Bamsefar!
Kaffekoppen skrev:Bamsefar,
tolkar jag det rätt i att om man väljer ett delat system så skall:
a) eventuellt aktivt delningsfilter och
b) eventuellt extra slutsteg
vara en del i högtalarens buget.
Det betyder att ett delat sytem med basmoduler, inklusive slutsteg och aktiv delning skall rymmas inom budgetramen 10 000:-
Isåfall har jag förstått reglerna korrekt.
paa skrev:Om det är ok kan jag tävla med envägaren som jag just bara påbörjat på diy-avdelningen. Det blir i så fall även basmoduler med den portlösning som jag föreslagit i en annan tråd. Målsättningen är i så fall att gå till final, samt att inte bli sist.
Jag tycker det vore generalfel av dig att inte anta utmaningen!Bamsefar skrev:Håller med, klart trevlig start på utmaningen !!
Funderar på om jag skall ställa upp självhur nu det skall gå till....
Bamsefar skrev:JNärå, jag kommer inte ställa upp.
Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster