Jag undrar om någon av er som är experter på strömförsörjning tror att det är möjligt att förbättra (minska trippel) för vad jag tror ett switchat nätaggregat i en hemmabio-reciever? Om exempelvis det finns ett schema via en service-manual?

Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Förstärkaren du visar har vanlig trafo (svarta klumpen). Två konduktör brukar sitta under det stora gröna kortet.
Johan_Lindroos skrev:Förstärkaren du visar har vanlig trafo (svarta klumpen). Två konduktör brukar sitta under det stora gröna kortet.
Belker skrev:Johan_Lindroos skrev:Förstärkaren du visar har vanlig trafo (svarta klumpen). Två konduktör brukar sitta under det stora gröna kortet.
Är det konduktörerna som klipper (biljetterna)?
RogerGustavsson skrev:Finns en service manual för Marantz NR1506 på hifiengine, många sdior! Det kanske är den du hittat?
RogerGustavsson skrev:Du visar för NR1504 men har en NR1506?
https://user.faktiskt.io/RogerGustavsso ... _v3_en.pdf
rikkitikkitavi skrev:Du hör ett brummande? Det är alltså verkligt?
Jag frågar för att mäta med oscilloskåp kan ge vad som ser ut som brum men det är ngt annat, ex jordslingor och kapacitiv överhörning.
När du skriver analog strömförsörjning, är det järnkärnatrafon och nätdelen till vad jag förmodar är slutstegen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster